Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kaldluft når bilen står i ro..

Billy Bob

Anbefalte innlegg

Det lå på normaltemperatur så lenge jeg sjekket, men da vi stresset litt for å nå en ferge, glemte jeg å sjekke. Når vi først stoppet, så jeg at temperaturen var så høy som den var. Termostaten er jo nettopp byttet, og det viser seg jo da temperaturen som oftest ligger rundt 87-90. Radiatorviften går som den skal. Eller, den går iallfall av og til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EIK senteret har et stoff som dytter på radiatoren for å rense opp i all gørra som stopper sirkulasjonen i et gammelt system.

Etter det fyller man på et stoff som tetter alle lekasjene som oppstår ved rensingen.

Dette fungerte utmerket på volvo 142 1968mod, da fikk jeg varmen i apparatet igjen.

Grønn boks er for rensing og svart er for tetting, funker til en hvis grad til tetting av sylinderlekasje også etter databladet.

Det rensestoffet var skikkelige saker.

Navnet husker jeg ikke helt men tror det er noe med "Barslake" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med en mekaniker, han mente så lenge systemet ikke var tett, var det utrolig lite som skulle til før det kokte og rant ut av "bollen". Han mente jeg burde få lånt meg en "pumpe" som jeg kan sette trykk på systemet, for å se hvor det renner ut hen.

Lenke til kommentar
EIK senteret har et stoff som dytter på radiatoren for å rense opp i all gørra som stopper sirkulasjonen i et gammelt system.

Etter det fyller man på et stoff som tetter alle lekasjene som oppstår ved rensingen.

Dette fungerte utmerket på volvo 142 1968mod, da fikk jeg varmen i apparatet igjen.

Grønn boks er for rensing og svart er for tetting, funker til en hvis grad til tetting av sylinderlekasje også etter databladet.

Det rensestoffet var skikkelige saker.

Navnet husker jeg ikke helt men tror det er noe med "Barslake" eller noe i den duren.

5899261[/snapback]

stoffet heter "bars leaks" http://www.barsproducts.com

jeg brukte det en gang på en man lastebil... fant aldri noen lekkasje, men motoren hadde løse sylinderforinger som jeg til slutt mistenkte kunne være problemet? Bars Leaks funket perfekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...