Billy Bob Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Det lå på normaltemperatur så lenge jeg sjekket, men da vi stresset litt for å nå en ferge, glemte jeg å sjekke. Når vi først stoppet, så jeg at temperaturen var så høy som den var. Termostaten er jo nettopp byttet, og det viser seg jo da temperaturen som oftest ligger rundt 87-90. Radiatorviften går som den skal. Eller, den går iallfall av og til. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Du snakket om at du hadde en vannlekasje, hvor lekker det hen? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Det er det vi ikke finner ut. Når bilen står og går, eller står i ro, kan vi ikke se noen lekkasjer. Oljen er heller ikke hvit. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Renner kjølevæsken ut når det blir for stort trykk? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Det har jo tydeligvis gjort det to ganger nå, men nå vet jeg jo det fordi jeg har vært oppmerksom på det. Om det har skjedd før, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 EIK senteret har et stoff som dytter på radiatoren for å rense opp i all gørra som stopper sirkulasjonen i et gammelt system. Etter det fyller man på et stoff som tetter alle lekasjene som oppstår ved rensingen. Dette fungerte utmerket på volvo 142 1968mod, da fikk jeg varmen i apparatet igjen. Grønn boks er for rensing og svart er for tetting, funker til en hvis grad til tetting av sylinderlekasje også etter databladet. Det rensestoffet var skikkelige saker. Navnet husker jeg ikke helt men tror det er noe med "Barslake" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Eik Senteret? Greit at bilen min går som et dass, men traktor? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 He he ja de har en del lurt i hyllene de. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) "Bondebutikker" har ikke bare skrot, er ofte på FK og handler til bilen, motorolje og andre godsaker. Edit: litt OT der ja Radiatorrens kan være et godt tips vist du ikke finner noen annen åpenbar feikilde til dine problemer. Endret 10. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Snakket nettopp med en mekaniker, han mente så lenge systemet ikke var tett, var det utrolig lite som skulle til før det kokte og rant ut av "bollen". Han mente jeg burde få lånt meg en "pumpe" som jeg kan sette trykk på systemet, for å se hvor det renner ut hen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Ikke noen dum ide det nei Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Bare husk at hvis du ikke finner noen utvendig lekasje så kan det være topp-pakningen som er defekt.Bare så du får trykktestet den også. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Blir fler og fler som nevner den toppakningen nå, liker det ikke. Men det kan vel ordnes det også. Må se hva vi får gjort i påsken. Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 EIK senteret har et stoff som dytter på radiatoren for å rense opp i all gørra som stopper sirkulasjonen i et gammelt system.Etter det fyller man på et stoff som tetter alle lekasjene som oppstår ved rensingen. Dette fungerte utmerket på volvo 142 1968mod, da fikk jeg varmen i apparatet igjen. Grønn boks er for rensing og svart er for tetting, funker til en hvis grad til tetting av sylinderlekasje også etter databladet. Det rensestoffet var skikkelige saker. Navnet husker jeg ikke helt men tror det er noe med "Barslake" eller noe i den duren. 5899261[/snapback] stoffet heter "bars leaks" http://www.barsproducts.com jeg brukte det en gang på en man lastebil... fant aldri noen lekkasje, men motoren hadde løse sylinderforinger som jeg til slutt mistenkte kunne være problemet? Bars Leaks funket perfekt Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 *Leter etter norske forhandlere* Takk skal du ha joka. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Eik Senteret? *Bilde av traktorer på åker* Greit at bilen min går som et dass, men traktor? 5899283[/snapback] :!: De har faktisk noe som er nyttig og da Men FK er bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå