Gå til innhold

Problemer med AMD X2 og Windows XP

Anbefalte innlegg

Hei..

Har et mer eller mindre seriøst og veldig irriterende problem.. som dukker opp helt plutselig, utav det blå, har prøvd å luke ut masse programmer fra oppstart i msconfig men problemet har dukket opp for det om.

Det som skjer er at CPU 1 låser seg på 100% mens CPU 0 ligger på 0%

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Har da: ASUS A8N-SLi Premium, AMD X2 4800+ VapoChill LS, OCZ 2048MB, OCZ 450 PSU, HiS Radeon X300, Plextor PX 716 og PX 116 begge IDE og WD 200GB IDE. Og en helt ny installasjon av Windows XP PRO Norsk. (Prøvde med med Windows XP x64 Edition, men den klikka hele tiden, slo av datan hele tiden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss den ikke kommer med ASUS hk-et så har eg vel ikke det, men det støtter jo X2 prosessorer, så regner med de har driver for det, men lastet ned og installerte fra linken din..

Takk for svar.. men problemet dukket fortsatt opp... så nå har eg gjenopprettet systemet fra 2 dager tilbake, nesten uten noe installert på den, funker som et skudd... Så må være et av programmene eg installerer som fukker opp eller noe..?

Men fortsatt ingen som har hatt lignende problem eller peiling på dette?? :nei:

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Må bare få si at har kommet frem til at det må være skjermkortet som er ødelagt?!! Er jo ikke akkurat noe særlig hysterisk, men det var jo helt nytt. Er ett HiS Radeon X300SE.. Så prøver med et gammelt PCI kort, og funker datan da, er saken jo biff...

Funker den ikke, får man prøve Memtest86 og/eller lignende.... Må være noe som gjør dette... Windows er det jo ikke, da eg har prøvd både, Windows XP 64bit Edition, Windows XP PRO, og nå Windows 2003 Server Edition.. alle får samme symptomer, datan funker en stund, også låser ene kjernen på prosessoren seg 100%, og alltid kjerne 2..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...