Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg er hos en kamerat, og hjelper han med å sette i delene. Vi har satt inn alt, og starta pcn.. men det ble ikke skjermbilde på skjemen.. Det er et ATI Radeon 9800 pro skjermkort. Jeg har testa å bytte strømkabel som går til skjermkortet, og plugga ut harddiskene, pga. kansje psuen var for liten, men det hjalp ikke.. Det vi er litt redde for, er at det er skjermkortet som har ryki.. Vi har ikke noe annet skjermkort her, så vi får ikke testa AGP Porten.. Har noen av dere noen tips? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Kva slags psu er det? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Et som følgte med kabinettet.. Det er 350w psu, men jeg frykter at skjermkortet er dødt.. Kontakten der strøm ledningen (molex kontakten elns.) er løs.. Vi har sett at vifta går rundt, så det er jo litt merkelig om det er dødt da ? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du hadde ikke tilfeldigvis integrert skjermkort i hovdekortet før..? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Nei, det har han ikke. Har dere noen andre ideer? Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hovedkortet kan være ødelagt...Det har skjedd med meg 2 ganger nå... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hva slags skjerm? På noen lcd skjermer så må det trykkes på en knapp på skjermen for å bytte mellom vga og dvi inngangen.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Skjermen og skjermkortet har blitt brukt før, og på VGA porten, så vi skal da ikke trenge å trykke på den knappen? men har testa det, og det hjalp ikke. Tror ikke HK er ødelagt, siden det høres ut (jeg kan ikke si noe sikkert) som pcn starter, men det bare ikke blir skjermbilde. Lenke til kommentar
Thunderclash Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Har dere forsøkt å "blanke" CMOS'en? Jeg hadde et tilsvarende problem når jeg byttet ut en rekke komponenter i PC'en i helgen. Jeg skiftet ut et ATI Radeon 9800 Pro med et Nvidia GeForce 6800 GT-kort og jeg fikk ikke PC'en opp i "post" når jeg forsøkte å starte den igjen. Men ved å koble ut strømmen, flytte jumperen på hovedkortet til "clear CMOS" i ett minutt for deretter å flytte jumperen tilbake, det løste problemet for meg. Endret 18. oktober 2005 av Thunderclash Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 tror det er PSUen.. kan det være mulig? Virker ikke som pcn starter.. bare viftene som lager lyd.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Gjør som Thunderclash sier, prøv å resette cmos.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Ok også var det det med 14 tegn i innlegget Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Lykke til! (Ja, jeg har prøvd å hjelpe han.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå