leifeinar Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 hvor stille er egentlig Samsung Spinpoint p120? tror jeg skal kjőpe en, men er jo som altid usikke nár det kommer til hw inkjőp noen som sitter pá en og kan opplyse meg? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 kan ikke si i desibel, men syns min er utrolig stille! kald er den også.. ligger på rundt 30 uten kjøling! min er da samsung spinpoint 160gb s-ata.. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Samsung er absolutt blant de mest stille diskene på markedet. Jeg har selv 3 disker (2 160GB og 1 250GB). Hvis man kombinerer den med et skikkelig harddisk-oppheng, får man en virkelig stille disk, da vibrasjonene elimineres, noe som ofte kan bråke mer enn selve disken... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) De er i allefall så stille at jeg ikke hører den med mindre jeg lytter godt etter med åpent kabinett. Jeg anbefaler de absolutt! Endret 18. oktober 2005 av Øyst Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg må bare si meg enig her, Samsung spinpoint 160Gb er utrolig stillegående. Jeg har også en Seagate barricuda og den bråker utrolig mye i forhold. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 ok blir denn da..... ikke helt besemt meg, tror det blir enn 200gb. eller 250 takk for hjelp. altid betryggende nár sá mange er enige, Lenke til kommentar
moray Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 I min PC har jeg tre disker. Spinpoint, seagate 7200.7 og WD. Spinpointen er mest stille (hører den ikke), seagaten som en god nr. 2 (Knatrer litt når den jobber)og WD'n er forferdelig.. Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 jeg vi fraråde deg å kjøpe samsung spinpoint. jeg kjøpte to stykk 200Gb her for ikke så lenge siden og begge bråker no sinnsykt. de sitter i et lyddempet kabinet med hardiskdempere. Jeg ville gått for seagate barracuda isteden. du kommer til å angre hvis du kjøper samsung! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det hadde vært nyttig om folk kunne skille mellom de 3 lydkildene fra en harddisk, og hva som er bra dårlig med samsungen: - Idle-whine - Søke-knatring - 120 hz-hum som forplanter seg inn i kabinettet. Samsung har vel også, såvidt meg bekjent, to forskjellige motorer, dette kan også spille inn. AtW Lenke til kommentar
tli Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 jeg vi fraråde deg å kjøpe samsung spinpoint. jeg kjøpte to stykk 200Gb her for ikke så lenge siden og begge bråker no sinnsykt. de sitter i et lyddempet kabinet med hardiskdempere. Jeg ville gått for seagate barracuda isteden. du kommer til å angre hvis du kjøper samsung! 5028103[/snapback] Høres ut som om du har truffet en resonansfrekvens i kabinettet/ opphenget. Hvis ikke vil jeg tro det er noe galt med disken. Har selv en som er stille og fin uten noen ekstra demping. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har hele kabinettet fullt av Spinpoint 250 GB disker ( 5 stk ). Har frem til nå kjørt Seagate Barracuda disker, og slik jeg føler det, bråker Seagate diskene en del mer enn Samsung diskene. Tror ikke du gjør noe dumt valg hvis du velger disse. Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det hadde vært nyttig om folk kunne skille mellom de 3 lydkildene fra en harddisk, og hva som er bra dårlig med samsungen: - Idle-whine - Søke-knatring - 120 hz-hum som forplanter seg inn i kabinettet. Samsung har vel også, såvidt meg bekjent, to forskjellige motorer, dette kan også spille inn. AtW 5028126[/snapback] Det er mulig jeg har vært uheldig med diskene mine, men når jeg kjøper to av de og begge bråker... bråket er av typen knatring, og jeg har hengt diskene i løse luften får å sjekke om det var en mulighet får at det var kabinettet som kunne ha overført lyden, men nei. har hatt seagate før, og de var betraktlig bedre på lyddemping enn samsung spinpiont. gå for seagate barracuda Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har 2 stk 200GB ATA og 2 stk 200GB Sata Samsung Spinpoint, å jeg hører verken knitrelyd, hz lyd, eller vibreringslyder. Har en cpu vifte på 21dB, som overdøver harddiskene. Så er lite lyd altså Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har 2 stk 200GB ATA og 2 stk 200GB Sata Samsung Spinpoint, å jeg hører verken knitrelyd, hz lyd, eller vibreringslyder. Har en cpu vifte på 21dB, som overdøver harddiskene. Så er lite lyd altså 5029543[/snapback] For det første er neppe CPU-vifta på kun 21 db. For det andre er det nok litt med vane og resternede komponenter, jeg har aldri opplevd at disker ikke har 120 hz-hum, men man tenker ikke så mye på det når andre ting suser. AtW Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 endte opp med samsung spinpoint 160gb de hadde ikke noen stőrre sata disker inne. kosta 600,- sá det var ok pris, ser billigste som er i prisguiden er 700,- greide uansett og lage ei kortslutnin under instalsjon og da ble det svart, frykter HK tok kveld. isáfall er det det andre jeg har ődelagt pá 6 máneder.... skal levere den inn i dag og hőre. Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvordan klarte du å lage kortsluttning når du installerte harddisken? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 skulle instalere windows, den spurte etter driver cdn sá ville ikke cd spillern ápne seg. da tenkte lure meg at jeg skulle ta ut og inn strőmen til den for da ville den sikkert ápne seg. sá da jeg skulle sette den inn ble det noe elektrisk knitring og skjermen ble svart.... gjorde dette self mens maskina sto pá. men man lárer etter hvárt skulle hatt litt bank men men Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) da er det vel psu som har sprengt en sikring elns.. btw: en kompis av meg hottplugga sin samsung spinpoint 120 gig.. den lever ikke lengere (gnistret.. så var den død) må si at han har q-tec psu også da.. Endret 20. oktober 2005 av complexity Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 hadde det ikke várt usedvanlig kuuult om det var kun ei sikring i psu leverte inn maskina og de lova og ringe i dag sá jeg venter spent, frykter for at det ryker en tusenlapp eller to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå