janfredrik Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei. Ja, de har faktisk bestemt seg for at de skal kjøpe pc og internett med ip-telefoni Lurer derfor på om dere har forslag til hvem jeg skal velge, har kikket på nextgentel, telenor og tele2. NextGenTel kunne kun levere internett, ikke ip-telefoni, mens tele2 og telenor begge delene. Men er det noen gode aktører jeg har oversett, så si ifra! På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hei.Ja, de har faktisk bestemt seg for at de skal kjøpe pc og internett med ip-telefoni Lurer derfor på om dere har forslag til hvem jeg skal velge, har kikket på nextgentel, telenor og tele2. NextGenTel kunne kun levere internett, ikke ip-telefoni, mens tele2 og telenor begge delene. Men er det noen gode aktører jeg har oversett, så si ifra! På forhånd takk for svar 5023666[/snapback] Bluecom er jo bra (har de selv som ISP med Telio IPtfn). Ellers er telepriser.no en plass å sjekke. Edit: Styr unna NGT, kundeservicen stinker! Endret 18. oktober 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Blir nok ikke noe av NGT. Bluecom + Telio = 508 (1024/256 kbps) Tele 2 bredbånd + Tele2 bredbåndstelefoni = 448 (2048/300 kbps) Må de betale noe ekstra til Telenor siden de har de nå, eller betale noe ekstra til leverandøren siden de ikke har fasttelefon ? Edit: Kom til å tenke på at de har boligalarm også, hvordan vil dette fungere da? Vil det gå? Sendte mail til hafslund nå.. Edit2: Jøss de var raske til å svare. Legger svaret i spoilertekst så ikke hele sida blir herpa Hei. Ip-telefoni er i utgangspunktet en løsning vi ikke anbefaler ved overføring av alarm. Grunnen til dette er varierende kvalitet på dagens ip-løsning. De fleste leverandører leverer heller ikke backup- strømløsning, noe som resulterer i manglende overføring av signaler fra alarmen til vaktsentral ved et evt. strømbrudd. Derfor anbefaler vi å installere vår GSM-sender i deres alarm. Dette er en enhet som gir alarmen forbindelse via GSM nettet. (Mobil-nettet). Vi godtar likevel ip-telefoni da dette i dag blir mer og mer vanlig. Vi informerer i den forbindelse om at det er du som selv står ansvarlig for overføringen via din telefonlinje, da dette ikke påvirkes av alarmen. Litt om oppkobling; Først må ip-telefonisystemet installert hos deg og evt. isdn boks fjernes. Da er det bare å ta ut ledningspluggen som går fra sentralskapet til alarmen din og inn i isdn-adapteret(omformeren)og plugge den i ip-adapteret(evt. splitter) som følger med den nye telefonløsningen din. Denne skal sitte i uttaket merket med et telefonapparat. Vi anbefaler deg å ta en telefontest fra alarmen din når alt er ferdigkoblet. Det gjør du på følgende måte; Tast VELG + 423 + KODE fortløpende på betjeningspanelet til alarmen din. Da vil alarmen ringe opp vaktsentralen hvis alt er riktig koblet. Ring så vår vaktsentral på telefon 815 00 116 og hør med de om de har mottatt din manuelle telefontest. Håper dette var oppklarende, ved ytterligere spørsmål ring Teknisk support på telefon 815 00 116. Med vennlig hilsen Hafslund Sikkerhet Nina Farstadvoll kunderådgiver Endret 18. oktober 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hos de fleste må du betale mellom 60-80kr hvis du ikke har fasttelefon. Hos meg har jeg beholdt den gamle analoge telefonen som backup (og har da en ekstra linje ellers). Bruker Telenor mini som koster 89.- pr mnd. Dette er omtrent samme pris som ISP tar for ADSL kobberlinjen om jeg ikke har tfn. Bluecom tilbyr forresten ip-tfn til 159,- pr mnd hvor kobberleien til Tn er innlagt i prisen... Mange valg og muligheter... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Blir nok ikke noe av NGT.Bluecom + Telio = 508 (1024/256 kbps) Tele 2 bredbånd + Tele2 bredbåndstelefoni = 448 (2048/300 kbps) Må de betale noe ekstra til Telenor siden de har de nå, eller betale noe ekstra til leverandøren siden de ikke har fasttelefon ? Klippet fra Tele2 sin IP-telefonside: Ved å bli Tele2 Bredbåndstelefoni-kunde, kan du spare penger på telefoni ved å si opp din fasttelefon, og likevel beholde ditt gamle telefonnummer. Uten fasttelefoniabonnement vil prisen for ADSL økes med 75 kr grunnet kostnad fra leverandør, men med Tele2s BBT priser vil du likevel spare penger. Hos BC er disse inkludert i prisen på Bluephone. Dog så skal det sies at er dine besteforeldre svært opptatt av 100% fungerende telefon så er ikke IP-telefon tingen, betraktelig dårligere oppetid enn på ordinært telefoni. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Tror vi konsentrerer oss kun om internett i første steg. Er start.no et godt valg? Sjekk også https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485493 Endret 19. oktober 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jepp, det er det! Men var klar over at det koster 19,- kr/mnd om man ønsker faktura tilsendt i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå