Flakkmeister Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Noen som har noen erfaringer med disse? Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 ville heller ha satsa på et kort med bare ddr dei er som regel meir stabile Lenke til kommentar
PunkerGompen Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 jeg har et asus a7a266. Det støtter både sdram og ddr sdram. Jeg kjører med 512 mb ddr sdram og har ingen problemer med kortet...har ei heller hatt noen problemer. Eneste jeg har oppdaget er at hvis chipsettet blir for varmt, noe det gjør hvis det ikke er tilstrekkelig kjøling, så booter maskinen. PG Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Da ville jeg gått for et ecs k7s5a med sis 735 chipset. Dette er det mest stabile hk jeg har testet på amd (hadde det før jeg kjøpte msi kt3ultra aru). Med ddr ram (pc2100) var det akkurat like raskt som msi kortet jeg har nå bare at det var mer stabilt. Det støtter sd og ddr ram og det koster ikke så mye nå tror jeg. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Grunnen er at jeg uansett har tenkt til å oppgradere til DDR (AMD Prosessor), men isåfall kommer jeg til å ha 384MB PC133SDRAM til overs som jeg ikke får brukt! Det er jo ikke akkurat det letteste å selge nå for tiden heller. Er det noen "nye" utgaver av slike hovedkort? Finner ingen i noen webshoper. Takker for svar forresten :smile: Lenke til kommentar
felzius Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Du må jo tenkte på at SDram og DDR|ram ikke bør brukes sammen, har ikke tetet dette, og komemr ikke til å prøve heller. Ett spørsmål om mitt a7a266 HK, Hva er beste kjøleren for den ? kan være maks 60mm bred, og noe med 80mm lang.. noe kjipt siden jeg da ikek kan bruke NOE annet en Silverado og div. "drittkjølere" , sileerado koster da flesk, og er tung, men den jeg har nå, kjøler CPUen 1600+ "ned" til 53c idle, litt idle ihvertfall, dette er for mye for meg, siden jeg nettopp byttet ut denne CPU men en av samme typen jeg brente da jeg skulel prøve på en SilentViking, som er 70x70mm ... gjett hva som skjedde der ... kjørte underklokka til 1050mhz, poff etter 70 seks.. kjøleren er kanskje ikke værst, men jeg MÅ skifte ut vifte, det er en høyst båkete 60x60x13mm vifte som ligger høyt over alt annet i maskinen.. vurdere å skifte ut til 80mm vifte, med adapter, men er usikker.. noen forslag ? !jeg bruker et tynt lag med annen goop, ikke store forskjellen .. men men...! _________________ Xp1600@1500 53C. 20Gigz A7A266 256+512mb 133 sdram Blått Chieftec Dragon Bigtower div vifter V8440, standard (noe varmt) [ Denne Melding var redigert av: felzius på 2002-08-22 18:21 ] Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 00:20, felzius skrev:Ett spørsmål om mitt a7a266 HK,Hva er beste kjøleren for den ? kan være maks 60mm bred, og noe med 80mm lang.. noe kjipt siden jeg da ikek kan bruke NOE annet en Silverado og div. "drittkjølere" , sileerado koster da flesk, og er tung, men den jeg har nå, kjøler CPUen 1600+ "ned" til 53c idle, litt idle ihvertfall, dette er for mye for meg, siden jeg nettopp byttet ut denne CPU men en av samme typen jeg brente da jeg skulel prøve på en SilentViking, som er 70x70mm ... gjett hva som skjedde der ... kjørte underklokka til 1050mhz, poff etter 70 seks.. kjøleren er kanskje ikke værst, men jeg MÅ skifte ut vifte, det er en høyst båkete 60x60x13mm vifte som ligger høyt over alt annet i maskinen.. vurdere å skifte ut til 80mm vifte, med adapter, men er usikker..noen forslag ? en enkel forklaring er at du ikke har bra nokk kontakt med kjernen på prossesoren din, dette medfører til den høye idle tempen. bruk bra kjølepasta i mellom f.eks. Artic Silver 3. Når det gjelder vifta, så kan du gå over i 80x80x25mm men jeg hadde først prøvd 60x60x25mm de liker jeg bra, flytter mer luft enn 13mm'erne og er som regel mindre støyende. Hvis du får bra med kjøling og du blir mer enn fornøyd med tempen på cpu'en så kan du prøve å sette vifta ned på 7v eller kanskje 5v. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hei Jetway har socketA kort som støtter både SD og DDR ram http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/index.htm Har ett Jetway 266a kort sjøl,funker 110% det /jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå