benbeni89 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hey! Jeg lurer på om jeg har SATA på mitt hovedkort.. Kortet heter: Epox 8KDA Series. Det står i brukermanualen at det er det.. Og han som bygde pc`n sa at det var det...men så drar jeg ut kabelen på den andre HDD`n min, men det så ut som en IDE-kabel.... Det er jo ikke sånn kabel det er på den nye SATA disken min... Hva er dette for noe? Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Ifølge denne testen har kortet S-ATA. Siden du sier at det står i brukermanualen også så stemmer nok dette. Det at du har IDE på den gamle disken betyr ikke det at du ikke har S-ATA Det betyr bare at den gamle disken din bruker IDE, istedenfor S-ATA, siden du kan både ha IDE disker og S-ATA disker på samme hovedkort. Sett inn disken og koble den til en S-ATA kontakt, så skal det fungere fint. Edit: Leif Endret 18. oktober 2005 av Anderssb Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Ok...da må jeg nok kjøpe meg en sånn kabel Thx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå