Jalla Karlsen Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hallo alle dere datanerder og andre dataguruer :smile: Det er en ting jeg lurer veldig mye på og det er følgende: Hvilken mediaspiller bruker dere til og spille av alle den fete MP3 musikken dere har ? Og en ting til: Hvorfor bruker DU akkurat DEN spilleren ? gode argumenter og freske utspill blir hjertelig motatt :smile: Hilsen Jalla Karlsen (The Only One) :wink: [ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-08-21 21:28 ] Lenke til kommentar
tusul Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 winamp er bra fordi det er lett å finne fram på den. det er ikke mye annet tull på den som ikke er nådvendig for å spille mp3. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Akkurat nå bruker jeg Mediaplayer, pent design, fete visualizations. Det at den også spiller video osv er kjekt, en til alt. Bruker også Winamp 2.x av og til. Winamp3 likte jeg ikke, den prøver litt for mye å være mediaplayer, ingenting galt i det, men den hadde også endel bugs. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: tusul skrev (2002-08-21 22:30):winamp er bra fordi det er lett å finne fram på den. det er ikke mye annet tull på den som ikke er nådvendig for å spille mp3. Er helt enig at den er bra, Den nye versjonen 3.0 ser ut til å være bra, Har ikke brukt den så mye enda. Men eg liker bedre media jukebox. :razz: Lenke til kommentar
andgob Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 jeg bruker winamp 2.xx, dette fordi det er et meget enkelt og ryddig program, og det bruker ikke så sinnsykt mye minne som "større" programmer som f.eks mediaplayer. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 22:38, andgob skrev:jeg bruker winamp 2.xx, dette fordi det er et meget enkelt og ryddig program, og det bruker ikke så sinnsykt mye minne som "større" programmer som f.eks mediaplayer. Visste du at Winamp sluker systemressurser? Prøv bare f.eks å åpne 50 mp3 filer i playlisten. Mediaplayer tar faktisk svært lite, og hvis vinduet ikke er aktivt, disabler den visualizationen du ser på, slik at den nesten ikke bruker minne i det hele tatt! Bare prøv ved å ha task-manageren oppe, på cpu-usage. Prøv å legg noe over mediaplayern, så tar du det bort igjen...:smile: Lenke til kommentar
Champ Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Winamp 2.80 Fordi jeg skal spille musikk og det gjør den. den tar også ganske liten plass på skjermen når jeg har den oppe og er kjempe enkelt å bruke. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Bruker musicmatch, enkel å bruke og holder til mitt bruk. Dvs litt musikk spilling av og til over pc el stereo anlegg. Men enkelte her mener vel at den ikke kan brukes til noe...? Joar Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 humm.. bruker Winamp 2.XX selv og elsker det. ang det påståtte system resurs bruken så kan jeg ikke si at winamp er en slukhals, med 4300 mp3'er i playlisten så bruker winamp rundt 8-9mb minne og spille av en mp3 er etter min egen task manager lik null.. :smile: nå har jeg ikke siste mediaplayer (bruker kun 6.4, den eneste og beste) så jeg kan ikke sjekke hvordan den oppfører seg med en drøss mp3'er i playlisten. en annen sak med winamp er at der eksisterer flere tusen plugin's og wis's til winamp, noen tøffe noen mindre bra. personlig favoritt er milkdrop og geiss wis plugins :smile: med milkdrop i windowed mode så bruker winamp 11mb ram og på maksimert vindu cpu vanligvis rundt 0-5%, men enkelte effekter opp til 25% avhengig av hvor kompliserte effektene er :smile: [ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-08-21 23:12 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Bruker Winamp 2.72 og WP6.4, en uslåelig kombinasjon...(ifølge mn mening) Lenke til kommentar
hurst Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 bruker winamp 2.xx til mp3 fordi jeg vil kun HØRE musikken, ikke se på tåpelige farger som danser rundt samtidig.. Ellers brukes mediaplayer for film osv.. Lenke til kommentar
hahomdal Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg bruker media jukebox. Organiseringen av mp3'er er det beste jeg har sett, samt god støtte for mange filformater, audio plugins, visuelle plugins, sample-editing, ripping av cd'er. http://www.musicex.com/mediajukebox/ Mvh Hans Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Det er bare en ting å si: Music Match gruser alt annet! Music Match ruler! BRUK MUSIC MATCH!!!!!! ...eller noe annet, om du vil. Lenke til kommentar
Rendre Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Windows media player 6.4 er ok, jeg bruker den av og til i spesielle tilfeller. Den andre Windows Media Player ® saken er noe av det jævligste jeg har vært borti. Winamp har en ren og fin interface uten noe dritt men du kan legge til alt mulig rart av visualisering og lyd effekter og der finnes flere skins enn til noe annet program. Med en video plugin som en fyr har laget blir det også så vidt jeg vet den eneste mediaplayeren som kan spille av både avi og quicktime. Men til video filer bruker jeg seff Zoom Player, svært god spiller som gir brukeren ultimat kontroll over alle instillinger. Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 12:31, Bisarre skrev:Det er bare en ting å si:Music Match gruser alt annet!Music Match ruler!BRUK MUSIC MATCH!!!!!!...eller noe annet, om du vil. winamp er gratis, winamp er raskest, winamp er enklest ? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hadde en opplevelse med Winamp en gang... Hadde brukt den til å spille alt av MP3'er, i hele den tiden jeg hadde hatt slike. Men så oppdaget jeg Musicmatch, og bestemte meg for å avinstallere Winamp. Da skjedde det noe med alle MP3 filene mine... De hadde fått WAV som etternavn. Selv om det var MP3 de skulle hete. Så jeg måtte slite lenge med å navne de om. Etter det har Winamp vært bannlyst hos meg. Dessuten har ikke winamp alle de mulighetene og funksjonalitetene, som jeg er ute etter. Har nå ca 6000 titler, og når veldig mange av dem har ID tag med info, tekster osv. Så er det bare MusicMatch, i mitt hus, som får handskes med dem. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Feilpostet. Sier "programvare" deg noe? Stenges og flyttes. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg