tore_v1 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Er en del som har handlet vannkjøling hos coolnsilent.no, og jeg har planer om det samme, men jeg ser de kun har c-systems pumpen der, pluss en danger den pumpe. Hvilke av disse to er best? Jeg skal kjøre polarflo TT cpu blokk, som man finner på nevnte side, og en gpu-blokk, som jeg foreløpig ikke har bestemt meg for. Siden webshoppene bruker så lang tid på å undersøke tilgjengelighet på Lics blokka linket til i sig, blir det nok AC blokken fra microplex. Skal kjøre en dual rad, med to silent x vifter på laveste laveste turtall. Helst skal jeg kunne slå de av.. Men, hvilken av pumpene er mest stillegående? Dama er litt irritert pga støy fra pc'en min, så BigWater skal ut av huset... Takker for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 har ingen erfaringer, men har planer om å bestille en selv! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tror C-systems pumpen er stillest. Men har ikke hørt den, vet bare at den andre skal lage litt lyd. (aner ikke hvor mye) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Har også tenkt på å kjøpe C-Systems pumpen. Noen som har erfaringer ? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvilken cpu-blokk har du tenkt deg? Jeg vipper mellom DD TDX A64 eller PolarFlo TT, greier ikke bestemme meg.. Heller også mot C-Systems pumpen, må jeg si, problemet er den prekære mangelen på en gpu-blokk som dekker ram'en... hehe Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Dama er litt irritert pga støy fra pc'en min, så BigWater skal ut av huset... Jaha, støy fra BigWater? Da må du i så fall kjøre radiatorvifta på full fart hele tiden! BW er tross alt et av de mest stillegående vannkjølingssett som finnes. Bare Zalman´s løsning er vel stillere. C-Systems-pumpa er svært stillegående, og tilnærmet vibrasjonsfri. Men om du hører riktig godt etter, så gir den fra seg en svak "syngende" lyd. Men jeg vil tro at den blir "kneblet" innenfor kabinettets vegger. Har ikke sjøl forsøkt akkurat det, så det blir bare en antagelse fra min side. Tror neppe at du slipper unna med stillestående vifter på raddisen! Om din "krokodille" ikke tåler den svært beskjedne lyden fra to SilenX-vifter, så er hun nok rimelig lett å erte opp! Skru opp lyden på TV´n i stedet! Da vil hun garantert ikke høre noe til maskinen din. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 C-Systems-pumpa er svært stillegående, og tilnærmet vibrasjonsfri. Men om du hører riktig godt etter, så gir den fra seg en svak "syngende" lyd.Men jeg vil tro at den blir "kneblet" innenfor kabinettets vegger. Har ikke sjøl forsøkt akkurat det, så det blir bare en antagelse fra min side. 5026565[/snapback] Så C-Systems pumpen vil teoretisk være "lydløs" bak støydempete kabinettdører ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ja, jeg vil gjette på det. Men har som sagt ikke testet dette sjøl. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Tror det har litt å gjøre med at jeg trenger en bedre viftestyring. Jeg kommer til å kjøpe den frittstående viftestyringen til mCubed, en kamerat av meg har den, og han har skrevet et nytt program til den som blant annet lar har kutte viftene fullstendig. Jeg bruker selv viftestyringsprogrammet til Abit som følger med HK, og jeg må rett og slett bruke det pga problemer med bl.a. at maskinen fryser seg om jeg regulerer for mye på viftehastighetene på cpu-viften, som jeg har koblet til pumpen. Skal også vannkjøle skjermkortet mitt, så det tar sikkert knekken på enda litt mer lyd. Men, et litt annet spm, jeg er ingen ekstremklokker, klokker et par prosent mest for fornøyelsens skyld, kommer jeg til å merke noen forskjell på PolarFlo TT, Danger Den TDX, eller Storm G4? Noe sier meg at jeg like greit kan ta den blokken som ser best ut, og heller bruke de ekstra kronene på neste oppgradering av maskinvare og skjermkort.. Edit; Blir C-systems pumpen, og 1/2" ID på slangen, de primoflex slangene til coolnsilent. Dog, skulle virkelig ønske at de hadde tatt inn den lics blokken, det hadde vært prikken over i'en. Endret 19. oktober 2005 av tore_v1 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det vil selvsagt være målbare forskjeller på de tre blokkene, men de er såpass små at resultatet ikke vil ha noen betydning for litt "snill" klokking. Dermed blir det mer et estetisk valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå