Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan noen forklare meg logikken(høgskole vurdering)

Anbefalte innlegg

Hei,

vi har et fag kalt IKT på høgskolen. I dag sa læreren at utav 80 elever så greide kun 3 elever å besvare oppgaven så bra at de fikk D. Altså fikk ca 77 elever E eller verre.

Enten er alle elevene nokså elendige i dette faget, eller så er det noe som ikke stemmer.

Hovedragumentet til læreren var dette

- det er ikke fyldig nok

Majoriteten av oppgavene befant seg på mellom 15 og 20 sider (dette er en obligatorisk oppgave)

Kan noen forklare meg hvordan vurderingene fungerer på høgskoler osv? Kan en lærer oppnå en så høy strykprosent, samtidig som det kun er elevene sin skyld?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

vi har et fag kalt IKT på høgskolen. I dag sa læreren at utav 80 elever så greide kun 3 elever å besvare oppgaven så bra at de fikk D. Altså fikk ca 77 elever E eller verre.

Enten er alle elevene nokså elendige i dette faget, eller så er det noe som ikke stemmer.

Hovedragumentet til læreren var dette

- det er ikke fyldig nok

Majoriteten av oppgavene befant seg på mellom 15 og 20 sider (dette er en obligatorisk oppgave)

Kan noen forklare meg hvordan vurderingene fungerer på høgskoler osv? Kan en lærer oppnå en så høy strykprosent, samtidig som det kun er elevene sin skyld?

5023146[/snapback]

Hvis alle studentene leverer inn oppgaver som er på nivå D eller lavere så kan jo ikke læreren sette A'er og B'er for syns skyld da. Isåfall ville jo en student fra din skole bli mindre verdt på arbeidsmarkedet enn en student fra en annen skole, da f eks en B-student ville være tilnærmet en E-student, osv...

Selvfølgelig kan jo årsaken til det dårlige resultatet være at læreren deres ikke har vært flink nok til å forklare stoffet, eller at han ikke har vært nøye nok med å forklare hva han krevde i oppgaven.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...