P-in-P Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 200kr dagen Edit: Nei 175 var det ja... 5049000[/snapback] du kødder? 200kr dagen? 40kr i timen? 5049784[/snapback] Er ganske sikker på at han mener timen..? 5058525[/snapback] Nei Men hvem bryr seg om lønn når en kan se på film i arbeidstiden Blir nå nesten som å sitte hjemme da Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 200kr dagen Edit: Nei 175 var det ja... 5049000[/snapback] du kødder? 200kr dagen? 40kr i timen? 5049784[/snapback] Er ganske sikker på at han mener timen..? 5058525[/snapback] Nei Men hvem bryr seg om lønn når en kan se på film i arbeidstiden Blir nå nesten som å sitte hjemme da 5058538[/snapback] Og få betalt for det... Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Er du på sånn arbeidspraksis gjennom Aetat? Er ikke det 255kr dagen a? Man kan også få reisepenger hvis man trenger det. Uansett så er det bra å jobbe litt for å få erfaring. Når du er ferdig så får du referanser og noe å ha på cv. Og siden jobben er moro så er det bare bra for deg. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Reisepenger blir neppe aktuelt da jeg bor i underkant av 2 steinkast unna Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg begynte på jobben onsdag og allerede i dag spurte han om jeg ville passe butikken ut kvelden, gjøre opp kassa og stenge på egenhånd I morgen skal jeg forsåvidt åpne den selv Så langt har jeg sett bare en film i arbeidstiden, men det gjør ikke noe for det har stort sett vært mer enn nok underholdning i de to som arbeider der, bedre sjefer skal en lete lenge etter Jeg har også flextid, låner gratis og låner ut gratis til de jeg synes forjener det. Yay for jobben min Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Gratulerer med ny jobb. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Jeg begynte på jobben onsdag og allerede i dag spurte han om jeg ville passe butikken ut kvelden, gjøre opp kassa og stenge på egenhånd I morgen skal jeg forsåvidt åpne den selv Så langt har jeg sett bare en film i arbeidstiden, men det gjør ikke noe for det har stort sett vært mer enn nok underholdning i de to som arbeider der, bedre sjefer skal en lete lenge etter Jeg har også flextid, låner gratis og låner ut gratis til de jeg synes forjener det. Yay for jobben min 5087447[/snapback] Hei, det er flott at du digger jobben din, og at du nå føler ting går skikkelig bra. MEN!! Det er noe som heter arbeidsmiljø loven. Jeg sier ikke du eller han bryter den enda. Men det er VELDIG viktig at du ikke lar deg overtale til å gjøre alt han ber deg om av denne sorten. Det er han sin butikk, og han sitt annsvar at hvise ting gjøres og overholdes. Det er flott at du har så stor entusiasme og glød for jobben. Men du er ikke betalt mye, og å jobbe mer enn det du skal kan i lengden være demotiverende og frustrerende når du etterhvert veier opp hva du får for pengene dine. Så jobb hardt og stå på, men ikke vær en pushover og stå på dine rettigheter. Hva slags tiltak er dette du går på? Selv som 16 åring i sommer jobb hadde jeg 80 - 90 kr timen i lønn....og det er...uff....guuuud..jeg blir gammel...12 år siden! AKIRA Endret 31. oktober 2005 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg begynte på jobben onsdag og allerede i dag spurte han om jeg ville passe butikken ut kvelden, gjøre opp kassa og stenge på egenhånd I morgen skal jeg forsåvidt åpne den selv Så langt har jeg sett bare en film i arbeidstiden, men det gjør ikke noe for det har stort sett vært mer enn nok underholdning i de to som arbeider der, bedre sjefer skal en lete lenge etter Jeg har også flextid, låner gratis og låner ut gratis til de jeg synes forjener det. Yay for jobben min 5087447[/snapback] Hei, det er flott at du digger jobben din, og at du nå føler ting går skikkelig bra. MEN!! Det er noe som heter arbeidsmiljø loven. Jeg sier ikke du eller han bryter den enda. Men det er VELDIG viktig at du ikke lar deg overtale til å gjøre alt han ber deg om av denne sorten. Det er han sin butikk, og han sitt annsvar at hvise ting gjøres og overholdes. Det er flott at du har så stor entusiasme og glød for jobben. Men du er ikke betalt mye, og å jobbe mer enn det du skal kan i lengden være demotiverende og frustrerende når du etterhvert veier opp hva du får for pengene dine. Så jobb hardt og stå på, men ikke vær en pushover og stå på dine rettigheter. Hva slags tiltak er dette du går på? Selv som 16 åring i sommer jobb hadde jeg 80 - 90 kr timen i lønn....og det er...uff....guuuud..jeg blir gammel...12 år siden! AKIRA 5087955[/snapback] Hva mener du med det? Sålangt har han ikke bedt meg om å gjøre noe rart, annet enn å spørre om jeg vil hente maten hans noe som går greit siden han spør om jeg vil ha også Dette er et tiltak mellom skolen og aetat tror jeg der både bedriften og jeg får betalt for at jeg er der Lenke til kommentar
Con Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Bare til å stå på! Jeg hadde en slik jobb/tilltak/praksisplass en gang, det endte med fast ansettelse og 120,- i timen (som 17-åring) Jobbet der i 2 år før jeg fortsatte skolen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 200 om dagen er jo like over hva vernepliktige i førstegangstjenesten får, som heller ikke er all verden.. Sikker på at det er 200 om dagen? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Det er vansklig å forstå dette med lønna skjønner jeg... Nei det er ikke 200 per dag det er 175... Men jeg står fritt til å arbeide i helgene som jeg gjør og da blir det over 500 på en dag Plakater får jeg også Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Grattis med jobben! Har sinnsykt lyst på en Sin City plakat! Men; Du blir maksimalt underbetalt, hør med folk om lønna di, spes hvis arbeidstida di er 3-9! Hvis du ikke bryr deg om lønna nå, kommer du til å gjøre det når du finner ut at "vanlige" folk tjener rundt 3-5 ganger så mye. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 http://www.movieposter.com/ At andre får mye, mye mer enn meg vet jeg godt ja, men det er ikke arbeidsgiver som her står for lønna! Det er Aetat/skolen og den er lik for alle som søker jobb gjennom dette for alle i dette ganske land! Dessuten så hadde jeg ikke fått den jobben dersom jeg ikke hadde fått lønn gjennom Aetat/skolen... Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Høres ut som du har fått en kul jobb. Det med betalinga er kjipt, men du fikk i alle fall noe å skrive på cv'en. En jeg kjenner fikk jobb gjennom oppfølgingstjenesten, og han fikk dagslønn(sikkert samme ordningen). Gz! Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 gratulerer!... bare å ha en jobb i det hele tatt er jo ganske digg... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hehe, denne tråden fyller snart en måned Takk skal dere ha Ahh, skal bli godt med fri i morgen, flexitid r0xxor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Minner meg om mine første dager i videosjappa. Med unntak av at jeg hadde høyere lønn og strengere regler. Det er kult å jobbe i videosjappe. Per nu tjener jeg 120 kr til dagen og jobber fra 8-16, så du slår ikke meg i dårlig betaling. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Ehehehhehhe! Jaja, men trøst deg med det at det er folk med enda mindre i timen enn det du har også Har du jobb gjennom Aetat eller noe slikt du også? Jeg tjener forsåvidt mer på en helg enn 2 uker forresten så lønna er ikke helt tullerusk! 8800 per måned hvis jeg arbeider hver dag! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har jobb i Forsvaret. Hvis jeg blir befal (når) i Januar, vil nok lønnen stige litt. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har jobb i Forsvaret. Hvis jeg blir befal (når) i Januar, vil nok lønnen stige litt. 5175023[/snapback] Kanskje er du heldig og får like mye som meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå