Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skrudde av pc under oppdatering av CMOS

Anbefalte innlegg

hei. jeg holdt på å teste forskjellige OC frekvenser da jeg bestemte meg for å gå tilbake til de gamle innstillingene. Da jeg la inn de gamle innstillingene i BIOS og trykket F10 "Save and exit" i biosen, restartet pcen.Jeg skulle nå på trening, og hadde bestemt meg for å gå no. Da pcen rebootet, fikk jeg opp en rød boks på skjermen hvor det stod "CMOS updating, do not restart or shut down your computer", men hånden lystret ikke, og jeg slo av pcen via strømforsyning bak. Jeg prøvde å slå den på igjen, da jeg var redd jeg hadde fucket den. Det hadde jeg. Den starter, men kommer ikke til POST. Det høres ut som om den teller RAM, men ikke kontakt med skjermen. Ikke bilde altså. Etter et par sekunder begynner alarmen å gå - HØY tone, LAV tone, HØY tone, LAV tone.

for å prøve å få orden på det har jeg forsøkt å holde INSERT-knappen nede ved oppstart, jeg har tatt ut CMOS batteri, og jeg har forsøkt å resette med ved hjelp av JUMPER-settings, men ingenting fungerer.

Jeg har nå kommet frem til at jeg har fucket ROM BIOSen, og trenger ny chip (rom bios chip), hotflash, eller omprogrammering av min eksisterende chip. Bor i Bergen, i tilfelle noen skulle ha maskin til å programmere BIOS brikker...

oppsett:

HK: EP-8RDAEI

CPU: AMD Athlon XP 2800+

RAM: vet ikke helt PC3200 760 et ellre annet mb

på forhånd, tusen takk for svar og hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...