Gå til innhold

XHTML + dynamiske <link> includes flere steder

Anbefalte innlegg

Jeg har en side som inkluderer flere sider og det kan variere fra gang til gang hvilke sider som skal inkluderes.

Når jeg validerer siden så er problemet at de sidene som inkludres sendere har en <link href="test.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> i neste side. Det lar ikke XHTML strict deg gjøre, fordi det er i en <body> tag.

Noen måte man kan legge til flere av <link> objekter senere i et html dokument og få det validert? eller må jeg regne meg frem til dette øverst i dokumentet og legge til alle <link> objekter før jeg genererer resten av siden?

Kan man ha flere <head>-tags?

siden man må ha <link>-taggen i hen <head>-tag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk så var ikke det spørsmålet.

Grunnen til at jeg vil inkludere sider som har <link>-tag er at "udersider" skal ha egne styles. de er ikke avhengige av hovedsiden. Og det er ikke alltid de skal inkluderes, dermed dumt å inludere alle css-dokumentene i starten av index filen

Lenke til kommentar

Vel... Alternative stilark kan legges til ved å endre det i header på hovedsiden.

Jeg anbefaler deg å ha én head, og at den ligger i index.php.

I head kan du generere forskjellige lenker til stilark så mye du vil, og du bør inkludere alle sidene i index.php.

Men dette er selvsagt bare min mening. Kanskje du bør be om råd fra andre med erfarne brukere her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...