Liestöl Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Yop... Er redd for at jeg har kjøpt en litt svak PSU En 430w mist.. Systemet mitt er AMD4000+ Asus A8N-SLI nForce4 XFX GeForce 7800GT PC3200 2gb Creative SB Audigy 2 ZS + 2 HD og en dvd. Har lyst å klokke litt og kansje kjøre SLI, men dette blir vell ikke mulig med den svake PSU'n? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tipper den holder... Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Til SLI og klokking? Men hva skjer hvis den ikke for nok? Blir den seinere og ustabil? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Den vil nåkk holde, men vil kanskje anbefale en litt kraftigere... Det som skjer når man har en "svak" PSU, er at den belastes 100% konstant. Det vil si den akkurat klarer å levere nåkk strøm til systemet. Det beste er å ha en strømforsyning som er så kraftig at den belastes 50-80% av det den max klarer å levere. Med dette kan man forlenge levetiden på PSU. Vil kanskje anbefale en PSU som leverer 550 watt. Man skal også huske på at disse "wattene" kan være villedende. En billig PSU på 550 watt (Q-Tec f.eks) er ikke like stabil som f.eks Thermaltake 550 watt. Man må også se på hvor mange ampere PSU leverer på f.eks 12 V. Håper dette hjalp litt! Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Istedenfor å lage en ny tråd, spør jeg her. Håper dette går bra trådstarter. NorthQ, er det kvalitet? Eller er dette bare piss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå