thomasraden Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har to ADSL-modemer som jeg har brukt mot Telia ADSL i Sverige, Dlink DSL-604+ og Netgear DG834GT. De er kombinerte modemer og trådløse routere. Den senere har dessuten støtte for ADSL2. Disse to modemene virker tydeligvis ikke mot Telenor's ADSL-nett her i Norge. Jeg får ikke engang ADSL-carrier. Jeg har prøvd forskjellige firmware til disse begge modemene men de får fortsatt ikke carrier når jeg plugger dem inn. Når jeg kobler på det modemet som fulgte med ADSL-pakken - Topcom Explorer 871BT - virker det helt greit. Jeg har letet på nettet om konfigureringer og innstillinger til Dlink og Netgear uten resultat. Er det noen som kan hjelpe meg? Går disse modemene i det heletatt å kjøre i mot telenor sitt ADSL-nett? Veldig takknemlig for utdybende svar om dette. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Kan du sette de opp til og bruke annex B? Muligens må du flashe de med annexB firmware. Lenke til kommentar
thomasraden Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Kan du sette de opp til og bruke annex B? Muligens må du flashe de med annexB firmware. 5022742[/snapback] Ja, jeg har lest litt om annex B, er det noen typ av ADSL-protokoll? Det finnes ikke noen valg av dette i oppsettene på noen av modemene, kun de vanlige LLC valgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå