fredriri Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Litt merkelig at grafen på CPU ser slik ut? Hvis Intel eller AMD hadde fått et gjennombrudd som motsier loven til Moore, ville de da virkelig lansert den i det samme øyeblikk? Kanskje de sitter på en 10+ Ghz CPU som de venter med å lansere før om noen ganske lange år? Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 de holder nesten alltid tilbake ting på den måten tjener de mere penger for da kan de selge nye prossesorer hele tia for noen må absolut ha det beste osv. så hvist de først selger 5 ghz så 6 ghz osv så tjener de mye mere men jeg har også hørt at intel sliter med og komme over 4 ghz (uten klokking da) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg kan ikke se at den grafen, eller Moore's lov sier noe om klokkehastighet. Det er jo snakk om antall transistorer. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 de holder nesten alltid tilbake ting på den måten tjener de mere penger for da kan de selge nye prossesorer hele tia for noen må absolut ha det beste osv. så hvist de først selger 5 ghz så 6 ghz osv så tjener de mye mere men jeg har også hørt at intel sliter med og komme over 4 ghz (uten klokking da) 5022591[/snapback] Virker som at intel har problem med og komme over 4 ghz ja. 3,8Ghz kom for etter 3,6Ghz. men nå har de liksom stått stille litt... Lenke til kommentar
Sink Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Skjønner ikke hva det er snakk om her jeg, Moore's lov sier ingenting om antall hz. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvor har du fått 10ghz fra? 1 milliard transistorer ble jo lansert nå nylig på forsiden av hw.. Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 de holder nesten alltid tilbake ting på den måten tjener de mere penger for da kan de selge nye prossesorer hele tia for noen må absolut ha det beste osv. så hvist de først selger 5 ghz så 6 ghz osv så tjener de mye mere men jeg har også hørt at intel sliter med og komme over 4 ghz (uten klokking da) 5022591[/snapback] Virker som at intel har problem med og komme over 4 ghz ja. 3,8Ghz kom for etter 3,6Ghz. men nå har de liksom stått stille litt... 5023263[/snapback] ja de klarer det mest sansynlig ikke med p4 de må lage nye kjerner altså p5 for det blir så mye varme i p4 at den ikke klarer og yte 4ghz for det blir for stor varmemotstand problemet er altså ikke å lage en prossesor med 4 ghz men å få den til å yte det Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Heter ikke p-m eller s775 cpu'ene P5 eller var det P6? Eller er jeg helt på jordet her nå Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Legg merke til at skalaen på y-aksen i dette diagrammet ikke er sånn som folk er vant med å lese den. Da kan også kurven/linja/grafen ha fått en litt annen form en forventet. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) grafen sier ingen ting om Ghz nei, men det hadde ikke forbauset meg om Intel har en CPU med langt flere transistorer enn den nylig lanserte CPU'en med 1mrd på lager. Dette er en milliardbusiness, og det ville koste dem dyrt hvis du plutselig "hoppet" over et par millioner transistorer. Endret 19. oktober 2005 av fredriri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå