Neo_mandal Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hei. Har endelig fått systemet til å fungere greit.. trodde jeg... Problemet er at maskinen ikke vil restarte eller slå seg av. Det eneste som blir avsluttet av programmer er ccap.exe Dette gjelder også hvis det f.eks., er norton som vil restarte maskinen. Har ikke cool n`quiet enablet. Noen som har en ide om hva som kan gjøres? på forhånd takk Mitt oppsett er som følger: Asus A8N-Sli premium amd 4000+ 1m cache 2048 corsair ram Winxp pro sp2 Wd250 sata 2 wd120 ide Endret 18. oktober 2005 av Neo_mandal Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Kan ogsålegge til det merkelige at, når jeg avslutter programmer, på vanlig måte eller når jeg bruker windows taskmanager -->processes så ligger de fortsatt under prosesser... altså, ser ikke ut til at jeg får avsluttet noe, men at alt bare hoper seg opp... Trenger virkelig litt ekspert hjelp her, regner med det vil ta litt tid før jeg får noe forslag, da dette er et "unormalt" problem? **Håper på svar* Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Har hatt samme problem selv, at pcen ikke går av etter jeg har trykket på SLÅ AV knappen. Kjenner et par som har samme problem nå i dag og. Greit om jeg fikk vite hva som er feilen.. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Har hatt samme feilen noen ganger. Dessverre vet jeg ikke hva som er grunnen. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Har dessverre samme feilen hele tiden.. vurdere å legge inn windows på nytt, men kjipt hvis det ikke hjelper.. Hva er deres system specs? kanskje det er noe vi har likt som kan være problemet? håper det er noen som har hatt problemet og funnet en løsning på det da.. går hardt ut over systemet det her, og ufattelig kjipt at ting ikke forsvinner fra prosessen men fortsetter å bruke ram. Har sjekket for eventuelle virus, og de finnes rett og slett ikke.. :/ for engangs skyld hadde det vært greit med et virus... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Har dessverre samme feilen hele tiden.. vurdere å legge inn windows på nytt, men kjipt hvis det ikke hjelper.. Hva er deres system specs?kanskje det er noe vi har likt som kan være problemet? håper det er noen som har hatt problemet og funnet en løsning på det da.. går hardt ut over systemet det her, og ufattelig kjipt at ting ikke forsvinner fra prosessen men fortsetter å bruke ram. Har sjekket for eventuelle virus, og de finnes rett og slett ikke.. :/ for engangs skyld hadde det vært greit med et virus... 5024840[/snapback] Det med å installere win xp på ny, da fynker det fint etter på tror jeg.. Men det problemet kommer som regel etter du har hatt winxp installert en god stund.. Irriterende.. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det kan være norton som gjør dette. Selv hadde jeg norton før i tiden og da brukte pcen lang tid på å skru seg av. Skaff dere et annet antivirus så skal du se at problemet forsvinner. MVH Kenneth Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 hehe det hørtes bare dumt ut, men ok, jeg har ikke peil på hva årsaken kan være. Men jeg har hatt det flere ganger og søstara mi har det akuratt nå. Er sånn at når jeg trykker på TURN OFF, så skjer det INGENTING... akuratt som om jeg ikke har trykt på knappen... Men tviler på det er norton, men dere kan jo prøve å slette det. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 hehe det hørtes bare dumt ut, men ok, jeg har ikke peil på hva årsaken kan være. Men jeg har hatt det flere ganger og søstara mi har det akuratt nå. Er sånn at når jeg trykker på TURN OFF, så skjer det INGENTING... akuratt som om jeg ikke har trykt på knappen... Men tviler på det er norton, men dere kan jo prøve å slette det. 5024965[/snapback] Da prøver jeg å¨fjerne norton.. har hatt litt poblemer med det faktisk. dvs. Firefox fungerer ikke, og heller ikke eudora e-mail klienten.. veldig rart, da alle rettigheter er åpne.. Men det får så være. kommer tilbake når jeg har testet det ut. føler egentlig det er en litt for lettvint løsning, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Kjørte på Cool n`Quiet og fjernet norton og inn med avg antivirus free edition (midlertidig løsning) Og nÅ funker alt som det skal... Ingen problemer med å restarte nå.. Noen som sa "No more norton" ? hehe det hørtes bare dumt ut, men ok, jeg har ikke peil på hva årsaken kan være. Men jeg har hatt det flere ganger og søstara mi har det akuratt nå. Er sånn at når jeg trykker på TURN OFF, så skjer det INGENTING... akuratt som om jeg ikke har trykt på knappen... Men tviler på det er norton, men dere kan jo prøve å slette det. 5024965[/snapback] Da prøver jeg å¨fjerne norton.. har hatt litt poblemer med det faktisk. dvs. Firefox fungerer ikke, og heller ikke eudora e-mail klienten.. veldig rart, da alle rettigheter er åpne.. Men det får så være. kommer tilbake når jeg har testet det ut. føler egentlig det er en litt for lettvint løsning, men man vet jo aldri. 5025201[/snapback] Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Kjørte på Cool n`Quiet og fjernet norton og inn med avg antivirus free edition (midlertidig løsning) Og nÅ funker alt som det skal... Ingen problemer med å restarte nå.. Noen som sa "No more norton" ? hehe det hørtes bare dumt ut, men ok, jeg har ikke peil på hva årsaken kan være. Men jeg har hatt det flere ganger og søstara mi har det akuratt nå. Er sånn at når jeg trykker på TURN OFF, så skjer det INGENTING... akuratt som om jeg ikke har trykt på knappen... Men tviler på det er norton, men dere kan jo prøve å slette det. 5024965[/snapback] Da prøver jeg å¨fjerne norton.. har hatt litt poblemer med det faktisk. dvs. Firefox fungerer ikke, og heller ikke eudora e-mail klienten.. veldig rart, da alle rettigheter er åpne.. Men det får så være. kommer tilbake når jeg har testet det ut. føler egentlig det er en litt for lettvint løsning, men man vet jo aldri. 5025201[/snapback] 5025837[/snapback] Shefs ! J**** Norton... Men jeg har postet en post før om hvilket Virus Prog som er best, men det var ikke mye svar. Les denne :6 sikkerhetspakker (En test av 6 virusprogram med terningkast osv) Endret 18. oktober 2005 av exmith2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå