Gå til innhold

Hvilken Ultraportabel PC skal jeg kjøpe?


longbow

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en liten og nett bærbar pc som kan tilfredstille min krav til skolebruk og hjemmebruk. Da jeg har lyst på en liten grei pc, som er lett å ta med seg, tar lite plass og hendig å bruke, har jeg valgt å gå for en såkalt ultraportabel pc.

 

Har ikke så sinnsykt mye penger, men har satt en grense opp til 12 000(ca).

 

Mine bruksområder for PCen, er som sagt noe tidligere, skole og hjemmebruk. Skole så er det skriving, surfing og presentasjoner. Hjemme så er det film, surfing og kanskje et lite enkelt spill (C&C Generals eller i den duren)

 

Mine krav til PCen er at den er liten, hendig og tar lite plass. I tillegg så må den være støysvak, ha god skjerm + tastatur. Den må også ha innebygget trådløst nettverkskort, og et stort pluss er om den også har bluetooth.

Når det gjelder minne, så er er nedre grense 512 mb-ram.

Skjermkort har jeg ikke peiling på hva er bra i denne type PC.

Den bør har mer enn 40 Gb harddisk, helst 60BG.

 

 

Det trenger ikke være cd-rom i PCen, men da må det være mulig å koble det til.

 

Har sett på Dell X1, da en kamerat har en slik en, og dette er jo en super maskin, men det negative med denne er at den koster over 17 000 kroner nå.

 

Har også sett på en apple ibook 12" : Apple ibook

--> men er litt skeptisk til å kjøpe apple, da jeg er så godt vant med windows og dette. Kjedelig med uvante programmer og ting som ikke aksepteres på apple...eller er jeg helt på jordet nå?

 

Jeg håper dere kan svare så godt dere kan her, og gjerne hjelpe meg til valg av en ny PC.

 

Tusen takk!

Endret av longbow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen av dere her som har erfaring med Asus W5A?

Ser de selger den på komplett til 15 000, men da denne pcen har fått god omtale av hardware.no, så ser jo dette ut som en meget aktuell maskin!

 

Hvordan er støynivået på denne pcen?

durer viftene mye?

 

Og på komplett.no står det at ekstrautstyr er bæreveske og ekstrabatteri!?!

stemmer dette, følger det med et ekstra batteri, og mus i tillegg?

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med ASUS W5A?

Hvordan er den i praksis - støy, varme?

Går det ann å spille enkle spill på den?

Hvordan er oppsettet på denne mot latitude X1 fra dell?

 

 

Så over til apple sine ibook PCer..

Noen som har erfaringer med de her?

Hvordan er programmet for skriving (word, powerpoint) i forhold til windows sitt?

er det helt umulig å legge inn office på apple?

 

 

håper dere kan gi meg svar på dette..da er jeg kommet et godt stykke videre i valget mitt!

 

tusen takk

Lenke til kommentar

I tillegg til testen på Hardware finns det mange tråder her i forumet om W5A. Alle som har maskinen synes å være svært fornøyd. Siden den har vifte støyer den selvfølgelig mer enn X1. W5A har imidlertid høyere ytelser. Enkle spill er ikke noen problem for noen av disse maskinene, men begge har integrerte skjermkort med begrensede ytelser. Dette ser man først og fremst i 3D-grafikk (tror jeg).

 

Microsoft produserer Word, Exel og Powerpoint (og mere til) for Mac.

 

http://www.microsoft.com/norge/mac/default.mspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...