Staalkontroll Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Har en bil her hjemme som har plastlister som begynner å bli grå/sorte i fargen. Hva er den enkleste måten å få frem sort fargen igjen. Har hørt man kan trekke ut fargen igjen med en varmepistol? stemmer det? EDIT: Vist den posten er plassert feil, kan en moderator flytte den til riktig? Endret 18. oktober 2005 av haddis Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Jepp. Det kan kanskje variere frå bil til bil, men verdt eit forsøk. Legger ved eit bilete før og etter eg brukte varmluftpistol på min Primera. Hårføner funker dårlig, for lite varme. Dette vart gjort i vår ein gang, og ser like bra ut i dag. Endret 18. oktober 2005 av zeph Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Flere muligheter: Skokrem Armour All Soyaolje Majones Spraylakk Ingenting av dette (bortsett fra lakk) varer særlig lenge. Det finnes enkelte spesialprodukter, men jeg har enda ikke brukt noe som har funket bedre enn ovennevnte DIY-saker. T'Weed PS: Varmepistol skal man i utgangspunktet være litt forsiktig med, det kan få listene til å løsne (om de er limt) Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 PS: Varmepistol skal man i utgangspunktet være litt forsiktig med, det kan få listene til å løsne (om de er limt) 5022434[/snapback] Listene er heldigvis ikke limt, så jeg prøver med varme pistol Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Pass på lakken rundt da... Hvis ikke har du også vinylfornyer da Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 På bilrekvisitabutikker samt bensinstasjoner får du produkter egnet til dette.. Varmepistol er vel det beste om resultatet holder seg, og man klarer å unngå at de løsner samt ødelegger lakken. Det aller beste er vel uansett å lakkere alle lister.. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Prøvd stort sett det meste på markedet, uten langvarig resultat. Siste jeg hørte skulle være bra var vaselin olje (har ikke testet det selv enda) Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Bruk Bumber Care fra autoglym... det er helt rått.. pass på (uansett hva dere har på), ikke bruk avfetting eller børstevask på plastdelene.. da misser den fargen fortere... men Auto Glym sin bumper Care er iallefall meget bra! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Armour All funker veldig bra! Det finner du på shell stasjonen Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Bruk Bumber Care fra autoglym... 5024244[/snapback] Armour All funker veldig bra! Det finner du på shell stasjonen 5045633[/snapback] Holder det i lang tid eller er det noe man må smøre på 1 gang i uka? Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hørte en som sa at bremsevæske var tingen.... den skulle visst trekke fargen opp og holde den der. Problemet er at den funker omtrent som lut på vanlig lakk, så den bør brukes på løse lister... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvor mye koster en varmepistol? Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hørte en som sa at bremsevæske var tingen. Stemmer det, ville ikke anbefale dette da det er mange som har fått ødelagt lakken rundt listene! Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Prøvd stort sett det meste på markedet, uten langvarig resultat.Siste jeg hørte skulle være bra var vaselin olje (har ikke testet det selv enda) 5023723[/snapback] Støtter den der. Vi selger det her på arbeid. INGEN som har klaget alle er storfornøyde med det. Å ja det varer lengere en ei uke. Ha det på en svamp,dra det over listene, folk bruker det også på fangere, skvettlapene. Funker fett. Lenke til kommentar
otis Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvor mye koster en varmepistol? 5050237[/snapback] 99,99.- hos Europris og den funker veldig bra. Har hatt en sånn i ca. 1 år, funker som bare det! Lenke til kommentar
paalov Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 kan uttale meg om armour all som jeg prøvde noen uker siden. Det funket veldig greit, men etter noen uker ser en at det begynner å grå'ne. Gått ca en måned nå, og det er ennå fin farge i det, selv om det ikke var så svart som når jeg påførte det første gangen. Men det er å anbefale å prøve ivertfall. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Har brukt Armor All på gummilistene som sitter rundt dørene. De er svarte og fine, men brukte det mest for å få brukt den flaska som stod i garasjen, ikke fordi jeg mente at det var det beste liksom. Syns egentlig ikke at ting man gnir eller spruter på plasten er noe særlig hvis man vil ha et relativt varig resultat da dette blir slitt bort av vær og vind. Da tror jeg varmepistol er det beste. Skal se om jeg finner en på den lokale Europris sjappa på mandag Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Brukte "Black Tire", og det har holdt i noen uker....og holder enda. Lenke til kommentar
underground Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Har selv testa både skokrem og den svarte kanna med skumgummidott på tuppen (fra biltema) og er ikke fornøyd med noe av det. Holder ikke lenge. Endret 30. oktober 2005 av underground Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå