Gå til innhold

socket 939 og SATA-II

MrG

Anbefalte innlegg

Jeg er tydeligvis ikke helt oppdatert lengre :blush:

Såvidt jeg kan se har de fleste nye nforce kort kun 1x SATA-II og flere SATA-I kontakter. Dvs, kun mulighet for å benytte SATA-II på 1xharddisk.

Er dette korrekt eller er jeg helt på jordet? Jeg vil gjerne kunne benytte sata-II fullt ut på flere disker på mitt nye hovedkort.

MrG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten sier du ingenting om hva slags hovedkort du har? Hovedkortet ditt kom sikkert i en eske, og da står som regel specsene trykket på eska og/eller manualen. Du kan helt sikkert sjekke websidene til produsenten av kortet. Der finner du spesifikasjoner og alt du trenger å vite. Har du ikke SATA/300 tilkoblinger men bare SATA/150, så er sikkert SATA/300 harddisken bakoverkompatibel. Du kan også skaffe deg en SATA/300 controller, hvis du ønsker det..

Lenke til kommentar
Dessuten sier du ingenting om hva slags hovedkort du har? Hovedkortet ditt kom sikkert i en eske, og da står som regel specsene trykket på eska og/eller manualen. Du kan helt sikkert sjekke websidene til produsenten av kortet. Der finner du spesifikasjoner og alt du trenger å vite. Har du ikke SATA/300 tilkoblinger men bare SATA/150, så er sikkert SATA/300 harddisken bakoverkompatibel. Du kan også skaffe deg en SATA/300 controller, hvis du ønsker det..

5023281[/snapback]

Hva jeg har i dag var ikke interessant i denne sammenheng, ei heller det faktum at sata/300 harddisker er bakoverkompatibel med sata/150 porter.

Jeg vurderer å kjøpe et nytt hovedkort og ønsker å kunne benytte sataII funksjonallitet som NCQ på flere enn kun 1 harddisk. Når jeg så over alternativene på diverse webshop så det ut som majoriteten av kortene kun hadde 1xsataII og resten sata-I.

MrG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...