Dagger Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg er en skikkelig ammatør! har aldri prøvd LINUX eller noe lignende. trenger en distro om er lett å innstallere i motsettning av RH 7.3 som jeg ikke fikk til. innstalleringa må være lett, det er nøkkelordet:)) Lenke til kommentar
termos Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Distro: Mandrake eller RedHat. Tips: Les en liten gul IDG-Books bok om Linux. Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 har prøvd å innstallere RH 7.3 men skjønte ikke no i disk druid fikk jeg en masse probz ga f.. får je samma probzene med Mandrake? PS kan man bruke xwin i mandrake? Lenke til kommentar
termos Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Kanskje du finner svaret på dine spørsmål om følger tipset mitt? Prøv, så ser vi hva som skjer. Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 gidder ikke kaste bort 2-4 cd'r hvis jeg ikke klarer det skjønner du:) Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Lycoris er vel ganske enkel å legge inn? Magnus Lenke til kommentar
termos Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Nei, jeg skjønner ikke det. "If you want to make an omelet, you got to break some eggs" Da får du heller holde deg til Windows :smile: Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 les noen howtos angående disk-partisjonering. Så ser du på disse når du skal sette opp disken din i DiskDruid....er ikke vanskelig. Vanligvis holder det å bruke standardforslagene. Du finner ikke MYE lettere installasjoner enn RedHat... Lenke til kommentar
Noty Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hei.. La inn mandrake 8.2 i dag :smile: Ingen problemer med det jeg. :smile: Er helt n00b med andre os enn win sine :razz: Selve instalasjonen gikk helt smertefritt. Var jo bare å klikke ok og neste, så var jeg oppe å gikk :smile: Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 for ikke laga "ny" partisjon som: /swap, /boot og / for en eller annen feilmelding som jeg ikke skjønner dritten av :sad: Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 under rh innstallasjonen får jeg ikke musa mi heller Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Kan du ikke bare la Red Hat lage partisjonene for deg automatisk? Du behøver ikke å styre med dette selv dersom du er usikker. Dette forutsetter vel kanskje at harddisken kun brukes til Linux, tror jeg? I såfall starter du med en HELT ren harddisk, så skal dette gå av seg selv. Musa skal du velge i en eller annen meny under installasjon. Denne menyen er oppdatert så det holder, så det er SVÆRT rart dersom du ikke finner din mus der. Don't give up! Linux er temmelig festlige greier... Ellers er jeg like blid! Lenke til kommentar
-morten Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Du behøver jo ikke å lage partisjoner selv... Bare kjør standard oppsettet til RedHat, funker fett det :smile: Kunne ikke noe om linux og instalerte Mandrake, gikk ganske greit. Prøvde litt senere med RedHat, gikk enda bedre. Dersom jeg ikke forstod hva jeg skulle ta, var det enten å lese i venstremargen, eller trykke "standard". Kan du ikke _noe_ om linux vet du vel ikke hvordan filsysemet er bygd opp, og da er det ikke nødvendigvis så lurt å partisjonere/lage kataloger selv med DD/fdisk... :smile: Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 problemet er jo da at jeg har 2 disker en 40 og en 80 den på 80 er delt opp i 4 partisjoner og der ligger alle backupene mine samt mye annet. på c: har jeg hørt at jeg ikke skal fucke med fordi der ligger masterboot record eller noe sånt. eller er det bare piss? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 k, du har to disker ja.. Da er det vel verre.. Jeg hadde bare en helt ny en.. Har du tenkt å kjøre dual-boot? (flere operativsystemer) Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Lasta ned Slackware. Brukte god tid på det, men fikk satt meg skikkelig inn i Linux. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 21:54, Dagger skrev:problemet er jo da at jeg har 2 disker en 40 og en 80den på 80 er delt opp i 4 partisjoner og der ligger alle backupene mine samt mye annet. på c: har jeg hørt at jeg ikke skal fucke med fordi der ligger masterboot record eller noe sånt. eller er det bare piss? Skriv mer forklarende hva slags feilmld du får i diskdruid så er det lettere å hjelpe til. Den er egentlig veldig grei, men du må seff ha ledig plass til noen linux-partisjoner. Forøvrig har MBR (master boot record) ingenting med C: å gjøre. MBR ligger på begynnelsen (første sektor) av første harddisken din. C: er bare den første wintendo-partisjonen din, og kan ligge nær sagt hvor som helst (unntatt i mbr'en :smile: ) Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Har XP PRO på e: og win me på D: og C:, ikke spør hvorfor:) Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Får følgende feil under install av rh 7.3:Could not allocate requested partitions: Partitioning failed: Could not allocate partitions. PS: får ikke samme skjærmbilde som det står ik LINUX guiden under partisjonering. musa mi er ikke til stede i det hele tatt. musa mi er en A4 tech med hjul. Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 hvilke isoer skal jeg laste ned under Lycoris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå