Gå til innhold

Ammatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare la Red Hat lage partisjonene for deg automatisk? Du behøver ikke å styre med dette selv dersom du er usikker. Dette forutsetter vel kanskje at harddisken kun brukes til Linux, tror jeg?

I såfall starter du med en HELT ren harddisk, så skal dette gå av seg selv.

 

Musa skal du velge i en eller annen meny under installasjon. Denne menyen er oppdatert så det holder, så det er SVÆRT rart dersom du ikke finner din mus der.

 

Don't give up! Linux er temmelig festlige greier...

 

:grin:

 

Ellers er jeg like blid!

Lenke til kommentar

Du behøver jo ikke å lage partisjoner selv... Bare kjør standard oppsettet til RedHat, funker fett det :smile:

Kunne ikke noe om linux og instalerte Mandrake, gikk ganske greit. Prøvde litt senere med RedHat, gikk enda bedre. Dersom jeg ikke forstod hva jeg skulle ta, var det enten å lese i venstremargen, eller trykke "standard". Kan du ikke _noe_ om linux vet du vel ikke hvordan filsysemet er bygd opp, og da er det ikke nødvendigvis så lurt å partisjonere/lage kataloger selv med DD/fdisk... :smile:

Lenke til kommentar

problemet er jo da at jeg har 2 disker en 40 og en 80

den på 80 er delt opp i 4 partisjoner og der ligger alle backupene mine samt mye annet. på c: har jeg hørt at jeg ikke skal fucke med fordi der ligger masterboot record eller noe sånt. eller er det bare piss?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-21 21:54, Dagger skrev:

problemet er jo da at jeg har 2 disker en 40 og en 80

den på 80 er delt opp i 4 partisjoner og der ligger alle backupene mine samt mye annet. på c: har jeg hørt at jeg ikke skal fucke med fordi der ligger masterboot record eller noe sånt. eller er det bare piss?


Skriv mer forklarende hva slags feilmld du får i diskdruid så er det lettere å hjelpe til. Den er egentlig veldig grei, men du må seff ha ledig plass til noen linux-partisjoner.

 

Forøvrig har MBR (master boot record) ingenting med C: å gjøre. MBR ligger på begynnelsen (første sektor) av første harddisken din. C: er bare den første wintendo-partisjonen din, og kan ligge nær sagt hvor som helst (unntatt i mbr'en :smile: )

Lenke til kommentar

Får følgende feil under install av rh 7.3:Could not allocate requested partitions:

Partitioning failed: Could not allocate partitions.

 

PS: får ikke samme skjærmbilde som det står ik LINUX guiden under partisjonering. musa mi er ikke til stede i det hele tatt. musa mi er en A4 tech med hjul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...