Dovrebanen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hva betyr :: foran metodenavn? Forskjell fra uten ::. Det er ikke noe namespace (?) foran ::. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Veldig enkelt forklart, "medlem av.." si du har en klasse kalt (*trommevirvel*)--- Class. Og i denne klassen (Class) har du en funksjon med navn "MemberFunction()". Kallet til denne funksjonen ville da vært Class::MemberFunction(); Skjønner? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) class MyClass { public: void print(); // dette er en deklarasjon av funksjonen MyClass::print() int abc; }; // Dette er definisjonen av funksjonen MyClass::print() MyClass::print() { std::cout << abc << std::endl; } MyClass::print() <- funksjonen MyClass::abc <- variablen I kode kan disse brukes på flere måter, alt etter som hvordan de er deklarert, men den "vanligste": int main() { MyClass mc; mc.abc = 5; mc.print(); return 0; } Funksjoner som ikke har noe namespace foran :: er definert i "global namespace" om jeg ikke tar feil. Lurer på om det er C, men der får noen andre uttale seg. Endret 17. oktober 2005 av Nazgul Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Funksjoner som ikke har noe namespace foran :: er definert i "global namespace" om jeg ikke tar feil. Lurer på om det er C, men der får noen andre uttale seg. Det var dette jeg lurte på. Beklager et noe uklart spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå