Haakon88t Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei... Jeg bare lurer på hvorfor min cpu er så j****** varm. Den oppi 63 grader når e spiller, feks css... Tror det er grunne til at det henger seg/fryser og må restarte... Jeg sjekka i bios, der stod det 63 grader, men vifta kjører normalt på over 3100 rpm.. Jeg kjente på kjøle ribba, den var faktisk kald! Hva kan være galt? det er en amd 64bit 3400+ cpu 754 socket.. jeg kjører på 2.41ghz.. vet ikke hva som er standard, men tror det er det.. Takker for svar Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ta kjøleren av CPU'en og vær veldig nøye når du monterer den igjen. Det kan enten være at BIOS måler feil, eller at kjøleren sitter dårlig på. Har du montert den riktig vei? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hvis han har stock-kjøler kan man montere den hvilken vei som helst. Har du på kjølepasta? Lenke til kommentar
Haakon88t Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 jeg har kjølepasta på ja... nå cleara e netopp cmos.. hjalp ingenting... det er sånn plast firkant rundt sokkelen så kunne sette den på 2 veier.. Lenke til kommentar
Haakon88t Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 slik ser den ut: Lenke til kommentar
Haakon88t Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Kjøleren fulgte med cpuen.. Lenke til kommentar
Haakon88t Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Noen som vet hva som kan være feil? kan det være FOR mye kjølepasta? har hørt at det går ann.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ja hvis du har 63 grader når du står i bios, kan det godt tenkes at du får restarter/frys pga varme, ved feks spilling. For mye kjølepasta er ikke bra, men at det i seg selv skal gi noe stor temperaturøkning har jeg liten tro på. Har du tatt av kjøleren og montert den på nytt, og i så fall, var det da tydelig avtrykk av hele HS (overflaten på cpu) på kjøleren? Vet ikke hvilke muligheter du har for viftestyring på ditt hk, men ved 63 grader bør cpu viften gå for fullt. Lenke til kommentar
Haakon88t Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 jeg har et program ITE smart Guardian som man kan se volt cpu fan speed og temperaturer.. det viser det samme som står i bios.. fan speed kjører på fullt... men jeg skal sjekke nå om det er for mye kjølepasta.. jeg smørte forresten kjølepastaen på med fingern... har det mye å si? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Skal helst bruke noe nøytralt som ikke legger ien noe belegg eller noe slikt. Om det har noe å si vet jeg ikke, men siden du klarte å smøre det utover med fingeren tyder muligens på at det kan være for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå