EagleNest Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Akkurat nå har jeg en bigwater stående inni, og den har gitt meg litt problemer i det siste. fordi når den står på lenge så har tempen økt fra 50 til 61 grader på cpu og motherboard viften gjør ikke jobben sin.. Da tenkte jeg.. Jeg har lyst på en kjøling, stille som mulig som effektivt kan kjøle, gpu, cpu, nb, chipset og harddisk, og muligens strømforsyning hvis det er mulig. Tenkte litt på reservator plus 1 siden den er vifteløs, at den tar plass gjør ikke meg noe. Men om den effektivt kan kjøle godt mer enn gpu og cpu? det vet jeg ikke.. har søkt litt på emnet uten svar.. Ønsket er totalt: En stille, stabil og bra kjøling som gir dataen stillhet og stabilitet. Hva trenger jeg av deler uten den pakken? tenkte hardiskkjøler, nb kjøler og slanger og nipler(skrevet riktig?? trenger jeg mer da? hvilken burde jeg bruke?? har et abit AA78x fatality kort.. 1gb ram (twinmos twister, 4300), 4 hardisker, 6600GT golden edition skjermkort. Lenke til kommentar
Damination Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 det bigwater sette kunne du spart deg å heller kjøpt noe med mere kvalitet ! misc sine sett fra www.microplex.no er gode å stabile ! men dog litt dyrer kvalitet koster men du har det igjen den dagen pumpa på bigwater sette ryker Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Reseratoren kjøler CPU, GPU og 2 HDDer bra. Kommer an på hva slags hw. Som Damination sa, burde du ta en titt på microplex, de har et utvalg av forskjellige kjølinger. Sjekk også Waterchill fra komplett.no Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 PSU blir et problem. Har selv vannkjling på PSU, mekket den selv etter div veiledninger på nettet. Det som er problemet er at det er flere komponenter i PSU som trenger kjøling enn de det er kjøleribbe på. Har hatt krasj på 1 PSU på denne måten, den fikk også harddisk til å krasje (måtte formateres på ny). Siden jeg ikke forstod sammenhengen med en gang kjøpte jeg ny PSU og bygget den også om til vannkjøling på samme måte. Nå har jeg montert en vifte i den for at det samme ikke skal skje igjen. Det er mulig å kjøpe PSU'er som er vannkjølt. Disse har vanlilgvis lav effekt og er veldig dyre. Har også hørt om folk som har hatt problemer med disse, de krasjer rett og slett. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Etter å hatt en vannkjølt PSU selv i lengre tid, så føler jeg at en god luftkjølt en fungere bedre uansett sammenheng.. Man trenger nemlig luftgjennomstrømming i kabinettet.. hvis ikke vil du oppleve MANGE rare hotspots du ikke ante kunne lage problemer.. spesielt om alt skal kjøles med vann og rad står utenfor kabinettet... Anbefalning til PSU må bli en MIST 500Watter eller nyere Antec Phantom, den er nemlig helt rå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå