olyo Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei. jeg kjøpte på høsen i fjor en Komplett pakke pc. Deriblandt Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort. I går skulle jeg starte maskien men ingenting skjedde. Åpnet kabinettet og alt så ut som det skulle (alltid har gjort). Lampa lyste grønt og usb pluggen til det trådløse nettverket lyste også grønt. Har i dag hatt besøk av en "geek" som ikke kunne se at noe var galt... har dere noen tips om hva som er galt, kan jeg gjøre noe selv eller må det sendes inn/kastes?? maskina mi: Komplett Athlon nForce 2 (Dual DDR) AVANTECH Medium Tower IKKE LØSSALG! BULK Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire EKL Blade XP Controlled CPU-Kjøler Socket A, Opp til AMD XP3200+ Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched Value Select 256MB AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM PowerColor Radeon 9800SE 128MB, 256bit AGP, ATI 9800SE, DVI-I, TV-Out, LG CD-spiller 52x (GCR-8523BB) Hvit Lenke til kommentar
mintman Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Hvis harddisk(er) og vifter går ville jeg først testet om skjermkortet virker på en annen pc for å utelukke at problemet ligger der(lyser LED lampa på skjermen gult eller grønt?). Hvis skjermkortet funker kan det være hovedkortet som har tatt kvelden. Btw, skjer det noe på skjermen i det hele tatt når du fyrer opp, eller er LED lampa bare gul? Endret 17. oktober 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Alt virker ok på hk, lysene lyser slik de skal og viftene snurrer og går, men pc'en vil ikke starte Jeg har bygget en del pc'er med nforce2 hk, og noen av disse har en tendens til å slokne etter ca 6 månder+. Det problemet har jeg ikke med VIA HK. Om det som er feilen kan ikke jeg svare på, men hk er som regel synderen sammen med ram'en. Lenke til kommentar
olyo Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 det jeg mente var at det var led lampa på hk som lyser.... men spørs nok om det blir en retur til komplett ja.. tross alt 3 års garanti... Lenke til kommentar
olyo Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 nå er feilen rettet. det var dårlig kontakt i strømforsyninga til hovedkortet.... takk for tipsa uansett!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå