Gå til innhold

Vil lydkort gi bedre lyd i headset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det riktige spørsmålet her må vel være: Hva slags lydkort har du? Hva slags lydkort er det du tenker på å kjøpe? og hva er det med lyden som du er missfornøyd med/ønsker bedre, siden du stiller dette spørsmålet.

Hvis du gir disse data, blir det lettere å gi et skikkelig svar. ;)

Lenke til kommentar

Onboard lydkort eg shit praktisk talt etter min erfaring.

Så lenge du ikke har elendig headset eller høytalere så hører du forskjell.

Spørsmålet er hvor "flaskehalsen" er i lyden hos deg.

Men som sagt....onboard lyd på hovedkortet er noe dritt etter min mening.

:)

Lenke til kommentar
har aldri lest at noen USB lydkort har fått knall kritikk. dyre er de også

5021482[/snapback]

Har du ikke?

the superior sound quality does prove its point once again while watching the 2-channel/MP3-based movies. The regular headphones simply cannot match the sound quality that the DSP-500 offers.

Sånn. Nå har du det ;)

http://www.techtree.com/techtree/jsp/artic...t_id=536&page=1

Lenke til kommentar

Sitter med et iceman headset og kjører det på et iceman usb lydkort. Lyden er ikke gærn, men det er ikke akkurat så bra som jeg håpa.. vet derfor ikke om det er headsettet eller lydkortet sin skyld. Headsettet har jo tross alt fått en del skryt..

Synes det skulle vært bedre gjengivelse i bass og når det skjer mye, sang +musikk, så merker jeg at headsettet sliter litt og lyden kan fort bli uren.

Kjører bare mp3 gjennom musicmatch.(vet at mp3 ikke er allverden men lyden skal ikke bli uren likevel.

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar

Men er headsettet mitt virkelig så ræva a? ikke lenge sia jeg kjøpte det, og lite gira på å bruke 1000 spenn til på et nytt headsett akkurat nå.. Men hvis lydkortet egentlig gjør en del forksjell så er jeg mer int i å hive litt penger inn i det.

Ser på det som mer lønnsomt med tanke på at jeg antakeligvis kommer til å koble på en forsterker på pcn senere.( for å få lyd ut i høyttalerne ikke headsett) :)

Lenke til kommentar

Tror du er tjent med å oppgradere til et skikkelig lydkort først. Det jeg har prøvd av integrerte lydkort, har vært elendige til hodetelefon-bruk. Som regel mye støy og forstyrrelser.

Og siden du tydeligvis skal ha PCen som lydkilde framover, er det fornuftig å ha et godt utgangspunkt. Audigy2-kortene er helt greie og bra priset for tida.

Jeg tviler på at Icemat'en kommer til å låte fantastisk mye bedre med et godt lydkort, dog. Den koster rundt 400,-, og er ikke state of the art. For å virkelig høre forskjeller burde du nærme deg tusenlappen. Heldigvis/dessverre får man det man betaler for. ;-)

Lenke til kommentar

he he ok.. :)

Joa har da kasta bort nok av penger på anlegg i bil,men ikke så mye på data så er ikke helt inne på forskjelllige headsets++ og hva man må regne med å betale for å få "brukbar :p " lyd..

Hmm.. Da ser det ut som at jeg i første omgang satser på et audigy 2zs kort.

Ser det har fått bra på HW testene så jeg får leve i håpet om at lyden blir bedre med den..(synd det ikke er noen optisk utgang på den da)

Hva bør jeg gjøre med det separate lydkortet som følger med hovedkortet da? er det best å koble ut den?

Lenke til kommentar

må bare spørre om en ting til som jeg ikke fant helt ut av:

Følger det med en brakket el noe til å feste i front på hodetlf utg.?

eller er det meningen at man skal koble på de utg, på kabinettet?(har ikke montert lydkort før)

hvis jeg bruker sistnevnte løsning, hvordan er det da med signaltap frem?

Lenke til kommentar
Hørt at mange skaffer seg forsterkere for å få høyere lyd, kanskje det oxo kan gi bedre lyd.

5021698[/snapback]

Nei, en forsterker gjør bare lyden høyere, ikke bedre. Shit in, shit out som det heter.

5021895[/snapback]

På den annen side: Uten en god forsterker blir det mer "Nice music in, shit out"... ;)

Lenke til kommentar

Du får teste headsettet i en annen, reliable lydkilde og se om det er bedre der... Så får du sjekka om det er noe vits i å skifte det ut.

Jeg har aldri brukt mitt onboard lydkort, men jeg driver med musikk og trenger derfor asio drivere med lav latency (har derfor hatt audigy-kort ganske lenge nå. Ja jeg vet at det finnes bedre lydkort til musikkproduksjon, men det er bare på hobbybasis og jeg er en gamer også ;) )

hadde en elendig gammal radionette forsterker og noen hjemmesnekra høytalere som jeg kjørte det på i ganske mange år, pga tyn økonomi og andre prioriteringer, men nå har jeg fått kjøpt meg noen skikkelige høytalere og en real forsterker, og da merket jeg enorm forksjell, men det er ikke så rart tatt alder og kvalitet på mitt forige utstyr i betraktning.

Vil du ha best mulig lyd, bør du nok investere litt penger "over hele linja" men du trenger ikke å bruke en formue og kjøpe det dyreste av alt for å få god lyd. Og vær forsiktig, det finnes utrolig mange myter og folk som tror det vet bedre når det kommer til musikk og lydgjengivelse... beste er å teste selv og finne en balanse mellom hvor god lyd man føler man trenger og hvor mye penger man har tenkt å bruke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...