LeGranDuc Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Litt stilig bilde jeg tok av et veteranfly? Bildet ble tatt nesten rett opp med et Canon 10D og 70-200 f2.8 IS Hva kunne jeg gjort bedre her? Har justert litt på levels og USM + resize. Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei! Det er et fint motiv du har her, men det blir litt kjedelig for min del. Veldig mye blå himmel og et veldig lite fly... Regner med dette er tatt på 200mm, så da har du ikke mer å gå på der, men hva med å gjøre et litt tettere utsnitt? Hadde du fått med med mer detaljer fra flyet, tror jeg dette kunne blitt spennende. Men det er nå bare min mening. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Enig med shutter her. Skulle det fungert om ikke annet som en ren avbildning av flyet måtte det vært en betydlig større del av bildeflaten. Objektivet ditt strekker ikke til her med andre ord. En 2x extender + evt beskjæring hadde vært bedre. I tillegg er nok bildet noe undereksponert. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Har beskjært litt og gjort det litt lysere. Grunnen til jeg likte det var vignettingen. Ja, skulle nok hatt en 2x ekstender. (ops, ikke oppdatert thumbnail) Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg for min del syntes bildet var veldig mørkt, greit nok stilig effekt med vigneteringen. Men alikevel. (skjønt litt skal skrives på kontoen for jobbpc'en her) Jeg tar endel flybilder om en ikke så mye av veteranfly, skjønt en Piper Cub kan vel knapt nok kalles veteranfly Utnittet sytes jeg er helt fint,men med L-optikk hadde jeg nok ventet noe mer skarphet og bedre kontrast. just my 0.02$ worth Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei Synes utsnittet er bra jeg, men den største "feilen" er at flyet flyr vekk og ikke mot meg/deg. Skarpheten ser bra ut. Dog kanskje ikke verdens mest spennende motiv... AW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå