Gå til innhold

Litt kritikk til nye retningslinjer/nettikette-saken


Anbefalte innlegg

Quote:


Smileys brukes når du spøker, eller når du skal vise at du ler av noe. Aldri bruk 2 smileys etter hverandre.


Så det er ikke lov å bruke smileys ellers?

 

Og senest i går (mulig innlegget var av litt eldre dato) så jeg en moderator som hadde ca 5 smileys etter hverandre. Selv har jeg aldri hørt om noen som har fått advarsler for dette.

 

Quote:


Selv om forumet har støtte for bilder, ikke legg inn slike.


Hvorfor går det da an å legge inn bilder, og hvorfor har jeg aldri hørt om noen som har fått advarsler i dette forumet - som støtter bilder - for bruk av bilder?

 

 

Edit: Ettertanke: Er dette kanskje noe nytt som har kommet - regler som har tredde (riktig bøyd?) i kraft i dag? :smile:

_________________

I need help! :mad:

Vil du være kul? Join oss på #hw.no@undernet - ingen supportkanal. :grin:

 

Fanta er bedre enn cola.

 

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-08-21 20:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med sosohal her. Jeg kan ikke si jeg føler at forumet er plaget av at folk setter inn bilder i hytt og pine så hvorfor forbud? Kan være greit å lime inn et bilde som f.eks er et koblingsskjema, et bilde av en shims osv. En ting er at bildene ikke bør være ekstremt store, men det har vi ikke vært plaga med. Værste tilfelle jeg har sett var faktisk en moderator som posta mange store bilder.

Lenke til kommentar

Først og fremst, begge disse punktene er hentet fra nettikette-siden som fungerer mer som "vi anbefaler å gjøre slik" fremfor "dere skal gjøre slik".

 

Quote:


Quote:


Smileys brukes når du spøker, eller når du skal vise at du ler av noe. Aldri bruk 2 smileys etter hverandre.


 

Så det er ikke lov å bruke smileys ellers?

 

Det står ingenting om at det _ikke_ er lov å bruke smileys ellers, men det står at man kan moderere bruken av antall smileys i en melding. Jo flere smileys, desto mindre seriøst og leseverdig i mine øyne..

 

Quote:


Quote:


Selv om forumet har støtte for bilder, ikke legg inn slike.


Hvorfor går det da an å legge inn bilder, og hvorfor har jeg aldri hørt om noen som har fått advarsler i dette forumet - som støtter bilder - for bruk av bilder?

 

Muligens litt "strengt" formulert. Det er lov og mulig å legge inn bilder, men vi oppfordrer ingen til å gjøre dette. Bilder tar lang tid å laste ned, og vi har sett mengder på eksempler hvor bilder ikke har noen relevans til innholdet i meldingen.

 

Ingen vil få straff for å legge inn bilder så lenge bildene er relatert til det diskuterte emnet.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


Kamikaze1 skrev (2002-08-22 13:55):

Såvidt jeg vet er det en som fremdeles har et fullskjerms bilde av en hånd som viser en viss finger i signaturen sin, som har postet over 100 poster og *aldri* fått så mye som en advarsel. Litt rart egentlig. Jeg har sett flere eksempler på det samme.


 

Ja, og om du kunne sendt meg brukernamnet via e-post eller private meldingar så kunne me tatt oss av det. Moderatorane ser desverre ikkje alt..

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-22 16:51, kilogram skrev:


Ja, og om du kunne sendt meg brukernamnet via e-post eller private meldingar så kunne me tatt oss av det. Moderatorane ser desverre ikkje alt..


mvh.,

Vegard,

moderator


 

 

Om jeg hadde husket brukernavnet, skulle jeg ha gitt beskjed. Jeg er sikker på at noen flere vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...