Gå til innhold

KjøpeNvidia skjermkort som støyer lite og er raskt

siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du vil bruke på ett kort..?

Vet at nVIDIA kortene bråker endel.. Hmm, jeg hadde et FX5950Ultra som hørtes ut som en hårføner, og en kamerat av meg har et 6600GT og det bråker og endel..

Har nå X800XT fra ATi og det bråker utrolig lite, yter kjempegodt, og er veldig kaldt i forhold..

Lenke til kommentar
Skal bruke det til linux! Eventuelt kan eg jo bytte ut kjølinga med noko anna. Men det kan eg nå gjera med mitt radeon9700 og heller venta enda lenger på eit nytt skjermkort.

5021187[/snapback]

Skal du bruke kortet i f.eks. GNU/Linux, kan du bare glemme ATI-kort med en gang. ATI sine Linux-drivere er bare en brøkdel så god som nVIDIA sine.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å ta en till på Club 3D GeForce 6600GT PCI-E. Kjempekort i forholdet pris/ytelse. Kjøere alle dagens spill på medium eller bedre. Bråker gjør det ikke.

I det hele tatt, et meget godt kjøp.

Du finner det her.

5021539[/snapback]

Nå har eg gløymt å nevne det at eg sitje på AGP. Men ærlig talt må eg sei, utvalget til AGP er utroleg dårleg!

Lenke til kommentar

eg har funne desse 2

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=153824

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=148919

Det er det lille problemet med 256 mot 128 mot kvarandre, FEAR krever jo 256 for high res texturer og det ville jo vera kjipt å kjøpa eit nytt skjermkort som ikkje greier det på high heller :hmm:

Nokon som veit om reviews som viser desse to opp mot kvarandre?

Synes det er litt dyrt med såpass oppgradering, kjører jo alle spel idag med nesten maks innstillinger på mitt radeon9700kort.

Nokon som veit om kva slags ny vifte eg kan kjøpa til det?

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar
Kva med dette kortet ?

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=153020

Det har ganske grei ytelse, er billigt og stille. Også er og det som gir mest ytelse for penga.

5022841[/snapback]

Ikke kjøp. Det minnet er sannsynligvis tregt, og vil gi lavere ytelse enn tilsvarende kort med 128 MB RAM. 256 MB RAM på skjermkort er kun vits på kraftige grafikkort, da det minnet faktisk er så raskt at det lønner seg med 256 MB RAM kontra 128 MB RAM. Vil anbefale å se etter et GF6800GT 256 MB GDDR3. De kortene gir god ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

nåja, raskt minne er nødvendig for FSAA og høg oppløsning som eg bryr meg lite om

Men å kunne ha skarpare textuerer eg noko eg liker.

128mb kort vil jo vera ganske så moderat ganske fort nå i løpet av året.

Har allerede merka godt på det radeon9700 kortet eg har nå at 128mb er for lite.

Lenke til kommentar

Korleis er vifter på skjermkort idag, ettersom eg leste den testen så blir viftene skrudd ned når du er i desktop og bråker mindre?

Er det nokon skjermkort som blir veldig stille her? Om det bråker som ein vakuumcleaner mens eg spele betyr ingenting for meg. Men vil ha stillhet når eg ser på film.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ingen grunn til å kaste et fullgodt grafikkort selv om vifta har avgått ved døden. Siden du har et Radeon 9700-kort, vil en av de rimeligste løsningene være å skaffe seg en Arctic Cooling VGA Silencer kjøler:

Arctic Cooling VGA Silencer kjøler

Men hvis ikke dette kortet duger lenger, så kan du nå få Nvidia GeForce 6800 GT-kort for ca. 2500 kroner og GeForce 6600 GT for under kroner 2000. Ta en titt hos www.komplett.no, www.netshop.no, www.psdata.no, www.pcutstyr.no for å sammenligne priser/utvalg.

Lenke til kommentar
Ikke gidd å bytte grafikk kort dersom du har AGP port og et helt fint 9700 fra før. Sleng på en hvilkensomhelst billigkjøler og kjør videre til du oppgraderer PC fra grunnen.

5024380[/snapback]

Hvis han skal bruke det i GNU/Linux med brukbar ytelse (noe trådstarter sier han skal), kan det være en idé. Det er STOR forskjell i ytelsen mellom ATI-kort og kort fra nVIDIA i GNU/Linux. F.eks. kan jeg jo nevne ytelsesforskjellen mellom de ca jevngode kortene Radeon X800 Pro og GF6800GT i GNU/Linux: GF6800GT var over dobbelt så raskt som Radeon X800 Pro, og disse er jevngode i Windows. I Doom 3 i linux yter et GF FX5700 Ultra bedre enn Radeon X800 Pro. Det sier litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...