Simen1 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Programmet Azeurus ser ut til å regne galt. Eller er det bare jeg som ikke forstår hvorfor tallene er som de er? Se på bildet under her. 648,0 MiB * 43,2% = 279,9 MiB. Men det står jo at jeg har lastet ned 334,9 MiB. Hvorfor regner den ikke ut tallet 279,9 MiB? Eller prosentsatsen 51,7%? Jeg tror ikke det har noe å gjøre med feil omregning til MiB, siden avviket forandrer seg etter hvert. (PS. Jeg synes det er glimrende at Azeurus bruker korrekt kombinasjon av tall og benevning. Dette er et flott fremskritt fremfor mye annen programvare.) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det kan være fordi mye av det den lastet ned var korrupte/dårlige filer som det i etterkant viste seg å være ubrukelige. Husker å ha opplevd noe lignende selv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Den laster vel ikke ned det samme flere ganger? Det virker i så fall ganske meningsløst. Tallene viser nå: 648,0 MiB, 360,0 MiB og 47,2% 360 er jo definitivt over halvparten av 648, men likevel står det under halvparten på prosentskalalen. Endret 17. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Tja, hvis den først laster ned en fil som så i etterkant viser seg å ikke matche CRC-sjekken, så er det vel bedre at den laster den ned på nytt enn at du blir sittende med en ufullstendig nedlastning? Er det jeg antar at skjer iallefall Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Du har nok et poeng der. Men jeg synes likevel det er litt rart om det skal være så enorme mengder feil på såpass vanlig og offisiell programvare. Jeg regner med at de feste sprederene til Kubuntu er offisielle og dermed har filer som ikke er tuklet med. Og nettet bruker vel skjelden å forårsake feil? For det er jo skjelden/aldri feil på andre nedlastede filer uten CRC-sjekking. Edit2: Nå står det 648,0 MiB, 387 MiB og 50,0%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå