kaffigalen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei der ute. Ordner litt opp i min svorers mask. og har skiftet minnebrikker. Hk. Msi P4 648 max minne 2700 512 mb Simens brikke Cl 2,5 Dette satt i original. ( Fujitsu maskin ) Byttet ut brikken mot 2 st Corsair 512mb 3200 , og mask. henger seg hele tiden. Vid noe enkelt tillfelle har eg kommit inn i windows. Her teller mask. opp rett minne. Har og prøvd 2 st Twinmos a 256 mb 3200 samma sak her maskinen starter ikke opp. Låser seg ner minne skall telles Har og prøvd å skifte plasser men dette hjelper ikke. Hva kan vare gale? takler mask. bare org. ram eller hva er det? På Msi sine sider skall mask. takkle 3200 ram. Hjelp meg, svorgeren min vil ha mask tilbake ( savner den ) Lenke til kommentar
kaffigalen Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Orginal brikker er nok litt fel. Det er brikke som satt i maskinen då den blev kjøpt. Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei der ute. Ordner litt opp i min svorers mask. og har skiftet minnebrikker. Hk. Msi P4 648 max minne 2700 512 mb Simens brikke Cl 2,5 Dette satt i original. ( Fujitsu maskin ) Byttet ut brikken mot 2 st Corsair 512mb 3200 , og mask. henger seg hele tiden. Vid noe enkelt tillfelle har eg kommit inn i windows. Her teller mask. opp rett minne. Har og prøvd 2 st Twinmos a 256 mb 3200 samma sak her maskinen starter ikke opp. Låser seg ner minne skall telles Har og prøvd å skifte plasser men dette hjelper ikke. Hva kan vare gale? takler mask. bare org. ram eller hva er det? På Msi sine sider skall mask. takkle 3200 ram. Hjelp meg, svorgeren min vil ha mask tilbake ( savner den ) 5020296[/snapback] Hei, Jeg har det samme hovedkortet. Hadde 512 MB PC2700 RAM, før jeg kjøpte 2x512 med PC3200 (OCZ). Da jeg satte inn begge brikkene og lot dem kjøre på 3200-hastighet, ble maskinen svært ustabil, den frøs helt plutselig under vanlig bruk. Det ordnet seg da jeg tok en tur innom BIOS, og satte ned DRAM frequency fra 200 til 167 MHz. Etter dette har maskinen vært dønn stabil. Som du sier, står det at hovedkortet skal kunne takle PC3200-brikker, men jeg har lest litt rundt omkring, og det virker som om det kun går med én brikke. For øvrig virker det som om hovedkortet er noe kresent når det kommer til minnekompabilitet - før jeg fikk meg OCZ-minnet, prøvde jeg 2x512 PC3200 fra TwinMOS, men da gikk hele maskinen i stå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå