Gå til innhold

Hvordan fungerer onlinespilling i Diablo 2 (LOD)?

Anbefalte innlegg

Når "skal" man egentlig gå online på battlenet med Diablo 2?

Stort sett halve spillopplevelsen er visst å spille med andre, så jeg går vel glipp av mye.

Men jeg lurer, hvor stor bør karakteren være før det er noen vits? Selvsagt har man alle disse uberstriglete lvl99 folkene overalt med perfekte skilltrees og all den beste armoren, akkurat som i alle MMORPG's. Men er det noe rom for en "noob" på lvl 25 på Battlenet? Må man liksom ha gått gjennom hele singleplayerspillet først?

Edit: endret på topic.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Online-modusen i D2 (hvis du vil spille paa b.net) lager en egen konto med nye characters, saa du kan ikke overfoere til online. Den eneste maaten aa faa spilt singleplayer-folkene sine er Open battle.net, men der er det nesten bare cheatere, etc. I tillegg er det mye lettere aa levle opp paa b.net fra level 20 og oppover - jeg levler en character til ca. 85 paa to-tre dager. Items er ogsaa lettere aa faa tak i. Saa spill paa b.net fra foerste dag du faar d2! :thumbup:

Lenke til kommentar

Okay, jeg trodde liksom hele vitsen med Hell og Nightmare-vanskelighetsgradene var for å forbedre karakteren din til online-spillingen..men hvis ikke kan blande online og offline-characters likevel er det vel liten vits å traure seg gjennom alle Act'ene singleplayer på høyere vanskelighetsgrad?

Hvordan funker det egentlig? Må man vente til noen andre starter et helt nytt game, alle starter i første byen og tar singleplayer-questene derfra og ut? Eller blir man "dumpa" inn i et game? Er det stor sjans for å bli springende rundt helt alene og ikke få noen gruppe (som i MMORPG)? Kan man queste alene på en multiplayerserver?

Hvordan skilles det mellom PVP og PVE? Kan man når som helst bli "ganka" av en lvl99 kar som springer forbi?

Finner man forskjellige Acts i spillbrowser? Sånn at hvis man liker Act IV ekstra godt kan man bare spille den..

Ikke minst, bør man studere "den perfekte build" i sin klasse så man ikke velger feil skills og blir håpløst nerfet ift andre spillere på sin level?

Hvilken klasse spiller den typiske Healeren? Såvidt jeg vet er ingen av klassene spesielle med tanke på heal-spells.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Kom deg på bnet med en gang. Lærer like godt online som offline, og online får du jo beholde karakter og alle items til å trade/selge eventuelt bruke igjen senere!

Når du joiner et game på bnet kan du alltid bare velge fra den difficultien du selv er på, så er du i nightmare kan du bare joine nightmare-spill.

Når du joiner et spill, se etter gamenames som sier deg noe om hvor i spillet vedkommende som har laget gamet er; aktnummer, questnummer, bossnavn etc. så matcher du bare med hvor langt du selv er kommet ;)

Finner du ingen games som vil hjelpe deg framover, lager due t selv og håper på at flere joiner, som er i samme situasjon.

Kan egentlig anbefale deg å runde spillet på letteste vanskelighetsgrad alene, så du lærer deg åssn man løser de forskjellige questene. Da slipper du å bli skjelt ut som n00b når du senere quester sammen med andre. Desstuen er Diablo2 genialt bra og første gang du runder spillet er en spillopplevelse av de sjeldne. Quester du med andre vil mye av historien gå deg hus forbi siden alt gjøres så fort.

Når det gjelder "den perfekte build" er det noe som er mer viktig når du spiller PvP, noe du ikke bør tenke på med din første charakter ihvertfall. Å begi seg ut i PvP som nybegynner i et såpass gammelt spill som d2 er bare håpløst. Alle som PvPer har utstyr som for deg vil virke helt fjærnt dyrt og som gjerne har tatt folka noen år å opparbeide. (På ærlig vis iaffall)

Du vil ikke bli ganka i d2, utenom pvp games da. Skjer ihvertfall ytterst sjelden, og så lenge du ikke spiller hardcore har et heller ingenting å si. Du mister ikke exp av å bli drept av spillere.

Spillet har kun 1 healer, paladin. Sjekk www.battle.net. Gå inn på d2-forumet, skill discussion og sjekk sticky som heter noe med character build compilation. Der står listet opp alt som er av mer eller mindre habile builds. Paladin - > Healer og forksjellige tweaks av en slik paladin er det nok flere av der.

Merk at en healer naturlig nok blir svakere på det å sloss med fi, så ikke regn med å surfe igjennom hell på egenhånd.

Lenke til kommentar

Det hørtes fint ut :) Jeg sliter nemlig i Act III, finner ikke Flayer Dungeon i Flayer Forest. Walkthrough hjelper såklart ikke, siden kartene er randomgenererte. Har vært gjennom hver eneste krok i skogen jeg kan finne, og bare funnet en Swampy dungeon (ellerno) i en liten landsby. Ikke noen Flayer Dungeon..lette rundt i et par timer igår kveld med alle monstre døde. Selvsagt når jeg quitta igår respawner alle dyrene i skogen igjen.

En ting til, får man en annen Stash på Battlenet? Jeg kan tenke meg man samler sammen mye spesielle items man ikke bruker selv, men vil ha de til å trade eller selge med. Er det samme lille kista som i singleplayerspillet?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Du faar en stash pr. character, men en prosess som er mye brukt er muling, dvs. du lager en fyr som blir pakkesel og faar en venn til aa hjelpe deg overfoere items fram og tilbake. Litt hoyere risk hvis du ikke kjenner personen i virkeligheten, men du kan da ha naermest uendelig lagringsplass i motsetning til den alt for lille kista

Lenke til kommentar

Jeg som har spillt spillet før hadde klart startet på ny med en sorceress.. grunnen til det er at hun kan få enormt med magic find (MF) dvs. å finne magiske ting lettere ved å drepe bosser og andre monstre. + hun har kraftige skills. Nå vet jeg ikke så mye om de nyeste patchene ogf de nyeste itemene, men å begynne smått med en MF build, finne gode items og bytte mor mer MF items. genialt =D hvis du har mye fritid og ingen liv kan du gjøre "andyruns" "mephistoruns" "diabloruns" osv, med teleport.. fyke rett inn til bossen og slenge av en liten koseprat med han og han gir deg garantert noe flott i gave. Såklart kan du bruke andre personer til MF og.. men er ikke sikker på hvor lett det blir å spille solo ved disse.

Når jeg spillte for fullt hadde jeg to typer MF sorcs.. en ren firesorc, med en på teleport. hu klasha til med fireballs og meteorter som denga de fleste bossene på to tre nagrep. gikk rykende fort! og fikk ganske fine ting utav det. Den andre sorcen var en "normal" orb-sorc.

Det finnes mange kule builds, søk på nettet, det finnes mange templates (ferdiglagte builds) som du kan se etter. Bruk en skills-calcualator for å finne ut hvor mye ett skill tar i skade til slutt. Husk det er noen skills som bygger opp bonus på andre. Eksempel, 1+ i fireball gir noen få % mer damage i bireblast skillet. slik bygger det seg opp.. Ta min firesorc, med skills som bygget opp hverandre (alle til meteoren utenom firewall) max. +mange +skill items. dermed kunne jeg punge ut over 15000 damage med en meteor.. og fireball eller blast var som et maskingevær med eksplosive kuler! det regnet flammer runt meg for å si det mildt =D Men du må huske på hvis du går en slik build så får du etter bossene. Skal du klare deg gjennom hell med bare firesorc er du fortapt! Mesteparten av monsterene du møter i hell har fireresistance, og jeg kan huske jeg trengte hjelp mangfoldige ganger!

Jeg hadde mange andre kule characters også men gidder ikke nevne disse, kansje hvis du absolutt vil, og tigger om hjelp =D

men som sagt over. spill gjennom første difficulty alene slik at du får med deg historien i spillet og ikke er helt "noob". og en ting til.. den flyer dungeonen er vanskelig å finne. du er soregel nødt til å drepe "allt" i den jungelen for å finne den. I og med at mappene skifter fra gang til gang råder jeg deg å bli ferdig med mapet og leter over allt, få med deg alle sideveier!

I battlenett games er det slik at hvis du joiner en server der spilleren som lagde serveren har gjort et quest, så kan ikke du gjøre den eksempel. Har en spiller drept andariel (den første bossen) og du ikke har drept henne og joiner gamer. kan ikke du fullføre oppdraget med å drepe henne.

og husk. battlenet er fullt av gribber og tapere som grabber ALLT de kommer over, de blir kallt "støvsugere" fra min side =D så vær kjapp med pekefingeren. Ellers kan det være at du møter noen snille folk som gir vekk gratis, items som er elendige for dem, men er utrolig bra for nybegynner. men ikke MAS! folk flipper hvis du maser på folk.

Hvis du er redd for å bli "slaktet" av en 99 dude, så ikke vær redd.. du dauer, mister kansje noe penger, du venter i byen (der alle er venner) og enten skjeller han ut til han går eller sier du skal hente resten av clanen din.. hehe. Ellers kan du bare gå ut og inn av serveren og få kroppen din tilbake, kroppen blir teleportert til byen.

Runer er noe geniale greier.. ta vare på ALLE runer du finner. husk at du kan kombinere 3 like runer for å få 1 av høyere klasse i horadic cube =D

en annen ting å huske på er at jo flere som er innpå samme game, jo mer exp får du, og vanskligere blir det å drepe fienden. Når du kommer opp i levels, kan du joine fulle serverer, og ta soloruns, så får du loads med exp =D

Lenke til kommentar

Jeg og noen kamerater begynte å spille dette igjen når WoW bestemte seg for å ha en lengre nedetid. Det samme skjedde tidligere her, og jeg så denne tråden. Da tenkte jeg at det sannelig var på tide å spille litt mer Hammerdinen min igjen, men nå finner jeg sannelig ikke CD'en igjen. Finner bare coveret. *krise* :eek:

Lenke til kommentar

Hmm.. faktisk så har jeg aldrig prøvd en hammerdin før! Syns det ser så teit ut når hammrene flyr rundt deg =D men men.. Kan huske jeg hadde en Fist of Heaven Paladin som rocka alle i duel! Delja ner en - max to FOH'er og de haddekje nubbsjans! Så er det autotarge og! Hadde vel noe av det beste utstyret på han heren, blant aent Heart of Zakarum (eller noe slikt)

har vel prøvd de fleste buildene der ute, mange ble det bare tull med. Men en morsom en er hurricane druide med tornado som angrep! Ser virvelvinden fyke runt deg og slowe alle med colddamage, og hvis de i det heletatt kom nær meg kunne jeg bare sende avgårde en tornado eller to som gjorde en kjempestor del fysisk skade! Fikk monstrene slått deg årdnet cyclon armoren opp i det meste =D Genial build, men fikk aldrig samlet inn gode nokk items.. satset mer på FoH pala og firesorc (som var drømmedama)

Må si at Javalin amazon tar helt av og! cowlevel med henne er konge! hadde de dere ethernal titans(?) Tok knekken på det meste =D

fikk aldrig testet assasin ut i det fulle.. ble vel en lvl på runt 30-40, både en nærkamp og en trapassasin.

Necromancer med masse skeletons er genialt.. men han sliter med bosser, og alle hater dem for de får serveren til å lagge =(

Det er mange builder der ute.. ikke bare de tradisjonelle som jeg har nevnt her, men å springe med sorceress med sverd er litt morsomt. og chargebolttress er morsomt.. sleppe ut horder av bolter som ikke kan skade dritten =D Jeg tror det er litt lurt å samle opp en tanke bak builden og vite hva du skal ende opp med til slutt.. prøv deg ut med kalkulatoren på nettet og trst forskjellige builder.. se på andre og se på forum om det er noen skills som er bedre / dårligere enn andre.

Lenke til kommentar

om du starter non ladder char så har eg sikkert masse ting du kan få om du vil.. har ingen ladder chars igjen pga at ladder restartet og eg slutta med d2 og starta med wow.. har en lvl 2x char ladder tror eg, men dog ingen brukbare ting.

Lenke til kommentar

Builds jeg ville startet med på ladder:

MF Coldsorc (helst blizzard)

Hammerdin

Hammerdin får bra damage uten items, og ingen er imune mot angrepet, det gjør han ypperlig til solo.

MF sorc for å få items, helst cold da de har lettere for å overleve da du kan fryse monstre helt still. De som er cold immune tar man med mercenary.

Online spilling generelt (ladder):

Ladder blir resetta 1 gang pr år, det vill si alle characters blir flytta til non-ladder, og alle må starte på nytt, det hindrer det i å bli uendlig mange lvl 99 og det blir ikke så jevlig mye items.

Når du spiller online joiner du en "Lobby", der kan du se en liste over forskjellige gamer, eller du kan hoste en selv.

Nå vet ikke jeg hvor mye du spiller, men lvl 80-85 er mulig på 1-3 dager hvis du gidder/får den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...