koko883 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg leste en artikkel på et nettsted for en stund siden, der de beskrev hvordan man kunne overklokke en harddisk (lagringsplass) er det noen her på forumet som kan dette eller har/vet hvor jeg kan finne denne eller en lignende artikkel?? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Du kan jo prøve www.tull.no, eller www.lettlurt.no, finner sikkert noe der. Eneste jeg kan tenke meg å "overklokke" i en harddisk er å modifisere motoren, så den spinner fortere rundt. Dette kommer garantert til å ødelegge harddisken lenge før du er ferdig uansett, så det er nok bare å glemme. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ja nei, en god latter på morrakvisten gjør underverker for min del Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Vel teoretisk sett bør det være mulig Man kan f.eks sikkert gjøre noe med både tilgangstider og hastigheten på bufferminnet - kanskje til og med volt-modde det. Selve diskmotoren kan man koble direkte til vegguttakets 230v og koble på en vanlig lysbryterdimmer som hastighetsregulator. Selfølgelig må disken ha ekstrem kjøling for å tåle disse påkjenningene så noen liter med flytende nityrogen er også nødvendig.... Men fra spøk til side: Hdd er pratktisk sett uklokkbar. Endret 18. oktober 2005 av Thorsen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det går an å få mye mer plass, hvis det er det du ønsker. Teh word: Komprimering (husker jeg lekte meg med dette før Xp kom) Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det går an å få mye mer plass, hvis det er det du ønsker.Teh word: Komprimering (husker jeg lekte meg med dette før Xp kom) 5022533[/snapback] Får ikke mer plass da nei.. da komprimerer du filene så de tar mindre plass.. HD'en forblir akkuratt sånn som den var.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Du får jo i teorien mer plass, da alle filene tar mindre plass. Endret 18. oktober 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du fpr jo i teorien mer plass, da alle filene tar mindre plass. 5022577[/snapback] Du frigjør plass, men det blir ikke mer plass på HD'en fordiom.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du fpr jo i teorien mer plass, da alle filene tar mindre plass. 5022577[/snapback] Du frigjør plass. 5022601[/snapback] Bra vi er enige . Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 er ikke så kos med ting du bruker ofte som må pakkes ut igjen før de tas i bruk. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Prøv med 24 V PSU, da går hele maskinen dobbelt så fort (til h.....) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Prøv med 24 V PSU, da går hele maskinen dobbelt så fort (til h.....) 5054226[/snapback] går vell over dobbelt så fort.. me en gang du starter så smeller det vell.. kansje noen av viftene som vil snurre fortere.. men resten vill vell smelle Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Man kan hvis hovedkortet tillater det øke PCI frekvensen, dog ville jeg ikke beveget meg over 39MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå