Gå til innhold

PSU-en til xbox360 er dritt stor

arqe88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke poenget med å "disse" Power supplyen til xbox360. So what? sjekka power supply til PC? Er ganske sikker på at vedkommende er en såkalt "PS3 fan" som skal rakke ned på MS og Xbox360. Har du sett Power supply til PS3? Er ganske sikker på den blir "svær" også.. og se det bryr meg! :D

Lenke til kommentar
:dontgetit:  :cry:  :!:  :!:  :!:  Så stygt, haha, jaja, hva skal man forvente av MS?  :cry:  :dontgetit:  :!:  :!: 

Men, tilbake til jorden, Ja, den var svær, det ser ikke pent ut å ha en svær dings som stikker ut ved stikkkontakten. Snakk om Design... PS3 sin løsning er mye bedre  :love:

5019936[/snapback]

Fanboy #1

Gratulerer med å aldri bli tatt seriøst i en diskusjon igjen, ihvertfall ikke hos meg.

Jeg skjønner meg ikke på denne fanboyismen. Hva er egentlig poenget å rakke ned på andre konsoller? Jeg hadde samtlige denne generasjonen som var, alle hadde sine gode og dårlige sider. Men enkelte lar seg begrense til et konsoll, om det er av pengemangel eller andre grunner, og automatisk begynner å hate de andre konsollene. Snakk om begrenset spilleopplevelse hvis en bare skulle begrense seg til en PS3. Men nok om det, det er en helt annen diskusjon.

Jeg ser ikke problemet med at den er stor, så lenge den gjør jobben sin. Det er ikke noe problem å skjule den på samme måte som en skjuler alle andre ledninger som hører med når en har et hjemmekino-anlegg.

Lenke til kommentar
:dontgetit:  :cry:  :!:  :!:  :!:  Så stygt, haha, jaja, hva skal man forvente av MS?  :cry:  :dontgetit:  :!:  :!: 

Men, tilbake til jorden, Ja, den var svær, det ser ikke pent ut å ha en svær dings som stikker ut ved stikkkontakten. Snakk om Design... PS3 sin løsning er mye bedre  :love:

5019936[/snapback]

Skal ikke si at jeg vet hva PS3 sin løsning er, men tar jeg ikke feil er PSU'en innebygget... og for å si det slik: Hvordan kan det vere bedre å doble størrelsen på konsollen, kun for å slippe en ekstern PSU?

Den eksterne PSU'en kan man uansett gjemme vekk, og jeg vil i alle fall ikke ha noe problem med denne.

Å flame MS for dette må rett og slett vere det dummeste jeg har hørt...

Lenke til kommentar

Herremin mann, har du sett power supply'en til pc'en selv?

Det er jo ikke annet enn en kabel!

Det er noe annet med en konsoll, som faktisk mange har i stua!

Vi f.eks har ikke anledning til å skjule ledningene i stua, er ikke plass i tv-bordet, og så jævla stor boks på ved stikkkontakten utgjør faktisk ganske mye..

GameCube sin power-supply er halvparten så stor, og den irriterer både meg og sambissen.

Edit:

Er jo greit for ungene, ettersom de har sitt eget rom.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

Det ryktes om at den boksen inkluderer et overspenningsvern av noe slag, en slags automatsikring.

Uansett, den skal jeg klare å leve med, tenk på all varmen den hadde produsert om den hadde vært integrert i hovedenheten, og dermed tilhørende støy!

Lenke til kommentar

Vi f.eks har ikke anledning til å skjule ledningene i stua, er ikke plass i tv-bordet,  og så jævla stor boks på ved stikkkontakten utgjør faktisk ganske mye..

GameCube sin power-supply er halvparten så stor, og den irriterer både meg og sambissen.

5020131[/snapback]

Løsning: Skaff deg nytt tvbord :w00t:

Lenke til kommentar

Vi f.eks har ikke anledning til å skjule ledningene i stua, er ikke plass i tv-bordet,  og så jævla stor boks på ved stikkkontakten utgjør faktisk ganske mye..

5020131[/snapback]

5020148[/snapback]

Nettopp kjøpt helt nytt du, ellers takk.

Beregna ikke å måtte stappe så store ting inni.

Men som sagt, greit for unger med eget rom.

Lenke til kommentar

5020131[/snapback]

5020148[/snapback]

Nettopp kjøpt helt nytt du, ellers takk.

Beregna ikke å måtte stappe så store ting inni.

Men som sagt, greit for unger med eget rom.

5020161[/snapback]

Her gjør du mye utav ingenting. Jeg kommer garantert ikke til å slite noe særlig med å finne plass til denne. Men hvis du allerede er så negativt innstilt så tenker jeg du faktisk egentlig ikke var ute etter dette konsollet men bare er inne i denne tråden for å bashe på et konsoll du ikke skal ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er egentlig ikke veldig sjokkert over dette - det er mye enklere å hjemme bort en slik adapter enn det å stue bort en gedigen konsoll - fint tenkt av MS. Jeg venter uansett på å få se adapteren selv, jeg stoler ikke helt på folk med den typen bart.

Forresten - ord deling. reke salat. dritt stor.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
men den den er for stor, og det distraherer meg

5020354[/snapback]

Unnskyld meg, men skal du sette Xboxen din midt i stua på en påle så du ikke har noen mulighet hvasåenn til å hjemme bort den saken? De fleste har jo TV-benker og slikt, og da vil jeg tørre påstå at du har allverdens mulighet til å få den hjemt bort, så du bare ser Xboxen din. Ja, den er stor, men så krever nok Xbox 360 en god del strøm, og da er det like greit at den er ekstern.

En annen ting som er veldig praktisk med så å si hele PSUet ligger på utsiden, er at det er veldig mye lettere å bytte - PSUet ditt tok kvelden? Vel, send det avsted og få nytt på garantien, og bøffelån PSUet til kompisen din mens han er styggfull og ikke merker forskjell.

Lenke til kommentar
men den den er for stor, og det distraherer meg

5020354[/snapback]

Unnskyld meg, men skal du sette Xboxen din midt i stua på en påle så du ikke har noen mulighet hvasåenn til å hjemme bort den saken? De fleste har jo TV-benker og slikt, og da vil jeg tørre påstå at du har allverdens mulighet til å få den hjemt bort, så du bare ser Xboxen din. Ja, den er stor, men så krever nok Xbox 360 en god del strøm, og da er det like greit at den er ekstern.

En annen ting som er veldig praktisk med så å si hele PSUet ligger på utsiden, er at det er veldig mye lettere å bytte - PSUet ditt tok kvelden? Vel, send det avsted og få nytt på garantien, og bøffelån PSUet til kompisen din mens han er styggfull og ikke merker forskjell.

5020373[/snapback]

Du er inne på noe der. Virker som MS har tenkt mer gjennom selve designet til 360 i forhold til Xbox. Virker som de designet det med tanke på billige deler osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det kan også være del av anti-mod planen til Microsoft - de har jo hele tiden sagt at Xbox 360 er bygd opp fra bunnen med det mål at den ikke skal være mulig å modde - og jo vanskeligere det er å åpne den, jo bedre er jo det for Microsoft - så ved å legge komponenter på utsiden (harddisken ligger jo også utenfor nå), gjør jo det at det blir mindre grunn til å åpne den, selv ved reparering.

Lenke til kommentar
Det kan også være del av anti-mod planen til Microsoft - de har jo hele tiden sagt at Xbox 360 er bygd opp fra bunnen med det mål at den ikke skal være mulig å modde - og jo vanskeligere det er å åpne den, jo bedre er jo det for Microsoft - så ved å legge komponenter på utsiden (harddisken ligger jo også utenfor nå), gjør jo det at det blir mindre grunn til å åpne den, selv ved reparering.

5020409[/snapback]

Tja.. tror heller det er selve hardware og software -arkitekturen som er bygd opp med tanke på å stoppe modding.

Men jeg tviler ikke at folk klarer å få det til uansett, selv har jeg ingen planer om det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...