Gå til innhold

hva skal jeg tilsette vannet til vannkjølinga?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. takk for svar. men vannet, er det bare å tappe det fra springen eller? (det er jo vel klor i det å sånn...)

Venter på vannkjølinga :grin:

Abit AGP Siluro GF4 Ti4400 128MB :smile:

MSI 845-ULTRA-ARU :roll:

Intel P4 2.0 GHz NW Boxed PC400

WD Caviar 80GB SE IDE 7200RPM

2stk. DDR PC2100 256MB DDR CL2.5

NEC FE950+

[ Denne Melding var redigert av: muv på 2002-08-21 19:58 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt vannkjøling nå og tok med ei flaske med waterwetter. Dette beskytter mot galvanisk tæring ikke sant? men hva med alger? det er vel ikke så bra å blande waterwetter og frostveske?

Og dette med å bruke rent vann... Visst jeg bruker vann fra springen kan det være en fordel å koke det først? da vil jo ulumskheter forsvinne.

Lenke til kommentar

Tar du vann fra springen bør du koke det ja.

Men jeg vil uansett anbefale deg å bruke destilert vann. Eller batteri-vann som noen kalte det for. Pluss et par cl med waterwetter/frostveske.

Destilert vann har bedre varmeopptak og om du så skulle være uheldig å få en lekasje. Er det mindre farlig å få destilert vann på komponentene enn ikke destilert. (I prinsipp skal ikke destilert vann lede strøm, praksis er ofte noe helt annet) :wink:

Lenke til kommentar

Aktså.. Entn fyk du på bensinstasjon å kjøpe baterivann eller så koke du vann... Reint vann lede IKKE strøm... Men hvis du har masse gusj å drit på hovedkorte(LES STØV, RØYKING) så kan d lede strøm hvis du får vann på hovedkortet... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...