muv Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 hei! (har søkt, men finner ikke svar... ikke le :smile: ) er det kjøleveske som skal vere oppi? noe annet? og hvor mange prosent? Lenke til kommentar
muv Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 ok. takk for svar. men vannet, er det bare å tappe det fra springen eller? (det er jo vel klor i det å sånn...) _________________ Venter på vannkjølinga Abit AGP Siluro GF4 Ti4400 128MB :smile: MSI 845-ULTRA-ARU Intel P4 2.0 GHz NW Boxed PC400 WD Caviar 80GB SE IDE 7200RPM 2stk. DDR PC2100 256MB DDR CL2.5 NEC FE950+ [ Denne Melding var redigert av: muv på 2002-08-21 19:58 ] Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hmmm... Hørt at du kan putte opp til 50%... Men 20% er vel anbefallt? Du kan ihverftall bruke: Batterivann (ødelegger ikke hardware hvis vannet er nær det(tror jeg)) Vanlig vann med tilsatte stoffer som wattervetter Lenke til kommentar
shebban Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg bruker valig vann fra springen med 20% frostveske! Funker fint! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Dette kommer litt ann på hvor i landet du bor. Det å bruke springvann fungerer fint, særlig om du får vann fra Maridalsvannet. Når detgjelder kjølevæske tar du dette litt på gefülhen. ca 20-30% er bra! (Eventuelt litt antialgemiddel) :wink: Lenke til kommentar
muv Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 er det forskjell på frostveske/kjøleveske? hindrer ikke frostveske/kjøleveske alger da? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Det er forskjell på hvor godt vannet tar til seg varme. jo renere vann jo bedre varmeoverføring. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 frostveste er det samme som kjøleveske! Selger det på alle bensin stasjoner i hele norge! samme som du tar i radiatoren i bilen! Og ja det dreper alger!! Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg har bestillt vannkjøling nå og tok med ei flaske med waterwetter. Dette beskytter mot galvanisk tæring ikke sant? men hva med alger? det er vel ikke så bra å blande waterwetter og frostveske? Og dette med å bruke rent vann... Visst jeg bruker vann fra springen kan det være en fordel å koke det først? da vil jo ulumskheter forsvinne. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Tar du vann fra springen bør du koke det ja. Men jeg vil uansett anbefale deg å bruke destilert vann. Eller batteri-vann som noen kalte det for. Pluss et par cl med waterwetter/frostveske. Destilert vann har bedre varmeopptak og om du så skulle være uheldig å få en lekasje. Er det mindre farlig å få destilert vann på komponentene enn ikke destilert. (I prinsipp skal ikke destilert vann lede strøm, praksis er ofte noe helt annet) :wink: Lenke til kommentar
egilsml Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Aktså.. Entn fyk du på bensinstasjon å kjøpe baterivann eller så koke du vann... Reint vann lede IKKE strøm... Men hvis du har masse gusj å drit på hovedkorte(LES STØV, RØYKING) så kan d lede strøm hvis du får vann på hovedkortet... :razz: Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 waterwetter eller frostveske? hva er det beste å bruke? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Spørs noen i familien som har bil. De har sikkert frostvæske du kan få. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå