Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt bil til ca. 60.000kr (Hvilken?)


Heineoen

Anbefalte innlegg

Hei!

:thumbup: Hadde vært kjempe fint om noen kunne hjelpe meg på det gigantiske bruktbil markede..

Tror jeg kanskje skal kjøpe meg en ny bruktbil..

Prisen kan være på ca 60.000kr, har ikke så mye til overs når man er 17år..

Helst så ny som mulig.. ikke eldre enn 1997mod..

Kriterier:

Sikkerhet (Airbag, ABS)

Delepriser

Feil og holbarhet

Helst minst 1.8l motor, men ikke et musst..

 

Noen anbeflainger?

:roll:

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke bilen til ??

Lurt å sette opp noen kriterier:

 

Plass.. altså stasjonvogn, sedan eller kombicoupe.

BruksområdeRånebil, jobb, familiebil?

MuligheterFor mest mulig stereo, lyd, seter, lasterom

KrefterKrav til motor...1 liter eller 3 liter rekkeseks

2wd/4wd?Skal den være 4 hjulstrekk, bak eller forhjulstrekk...

 

Generelt når du er så ung som du er... vil du ha en bil som ikke bruker så mye drivstoff, men i samme slengen vil du ha en bil som klare å kjøre forbi skolebussen.

Nyere diesel biler går som noen uvær, og bruker ikke mye drivstoff...

 

Vis du planlegger å bygge stereo i din bil, er coupe veldig lett å bygge i... f.eks Golf, A3, Sierra, Polo osv.

Masse stereo får du også i en stasjonsvogn....såe... trenger du plass til noe annet åsså?

 

Bakhjulstrekk er vanskeligere å kjøre på vinterføre en alle andre biler, men gud kor gøy det er. Er du ikke helt stø å kjøre, så bør du velge en annen bil... med f.eks forhjul eller 4 hjulstrekk.

 

Som førstebil er det viktig at du har en bil du kan lære deg å kjøre bil... for ingen 18 åringer kan kjøre bil.

Det glupeste er nok en ikke for stor motor bil til å bynne med, å øke etterhvert som du får erfaringen.

 

Selv startet jeg med en forhjulstrekk kadett 1.3 på vanvittige 65 hk, og pakket heller masse stereo i den enn å kjøre fort.

Etter å ha hatt denne i 2 år... kjøpte jeg meg en bakhjulstrekk 3 liter rekkeseks, som er noe av det artigeste jeg har hatt i mitt liv. Toppfarta på disse to bilene skilte bare 90 kmt :thumbup:

 

Skulle jeg kjøpt en bil idag, hadde det nok blitt en liten bil med diesel motor.

En liten sak med 5 dører, for du blir lei en 3 dørs der en må krype ut for å sleppe ut passasjer.

 

Skal du style din første bil, kjøp den ferdig stylet... mye billigere.

Vis ikke, kjøp en bil som du får styling til...

 

Håper dette hjalp deg litt på vei hva du er ute etter...:D

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er du meget ung, skal ha en bil for første gang, skal du forsikre den i ditt navn eller i farens/morens navn. Like greit å forsikre den i ditt navn (med mindre du har tenkt på det), da opparbeider du deg, bonuspoeng. :thumbup:

 

Denne pirsen du har oppgitt (60000,-) er det for selveste bilen eller totalen inkludert bil, omregistrering og forsikring?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!

Det må helst være inkludert omregistering å årsavgift...

 

Men jeg trenger en vudrering av dere om jeg skal kjøpe ny eller om jeg heller skal koste på reprasjonene på min egen bil.

Estimert kostnad er på 10.000kr.

Da skiftes bremmser og håndbrekk bak, toppakning og reg.reim.

Bilen er en 1998mod gått 125000km

Bilen ser dere hvis dere følger linken på signaturen min.

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Takk for hjelpen!

Det må helst være inkludert omregistering å årsavgift...

 

Men jeg trenger en vudrering av dere om jeg skal kjøpe ny eller om jeg heller skal koste på reprasjonene på min egen bil.

Estimert kostnad er på 10.000kr.

Da skiftes bremmser og håndbrekk bak, toppakning og reg.reim.

Bilen er en 1998mod gått 125000km

Bilen ser dere hvis dere følger linken på signaturen min.

5023026[/snapback]

Prisen for alt det som skal repareres hørtes ikke gærnt ut det. Altså det er verd å reparere den. Såfremt at den er strøken/ bra stand ellers da!

 

Da må du tenke på om du ønsker deg en ny bil?

Hvorfor i såfall?

Så leter du etter en sånn bil du vil.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er at nå har en Chrystler Neon, den trenger liten tur innom verkstedet men så ønsker du deg en annen bil til 60k? :hmm: I følge profilen din er du 18 år, åssen i helsiken har du råd til så mye. Jobber du eller? Du har en Chrystler Neon som sikkert er i bra stand samt at du planleger deg en ny bil til 60k, kan jeg være kompisen din? :p:whistle:

 

EDIT: Fra spøk til alvor, behold bilen, det er helt normalt at toppakningen blir skiftet ut selv ved 120000km, på min bil ble topppakningen skiftet ved 80000km. Er vanlig at topppakningen enten blir skiftet før eller etter endte 100000 km, avhengig fra bil til bil. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Hehe..

Quote Heineoen:

Men jeg trenger en vudrering av dere om jeg skal kjøpe ny eller om jeg heller skal koste på reprasjonene på min egen bil.

(Altså isåfall selger jeg Neon'en..)

 

Men trodde dette var ganske normalt at de varte lenger jeg..

Trodde noen av kompisene mine skulle få rett om at Chrysler og kvalitet ikke hørte sammen..

Når dere sier det om at ca 100.000km er vanlig å bytte på, så føles prisen å betale "sykisk" (ikke så surt) mye mindre på en måte.

 

Og ja, jeg har to jobber så tjener jo ikke så værst da.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...