RamGuy Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei, Jeg har noen problemer med mitt Telenor ADSL. Vi har ADSL 2048kb/s fra Telenor. Vi fikk ADSL'en i år 2001. Problemet er at det virker som systemet er helt ustabilt! Den ene dagen kan jeg spille World of Warcraft feilfritt den andre dagen må all lyd deaktiveres for at jeg i det heletatt skal kunne få muligheten til å få spilt litt! Hvordan kan det ha seg at det kan variere såpass? ------------------------------------------------------------------------------ Teknisk info: Modem (Kabel): Speed Touch Home ISDN Network Termination (3EC18624BCAA02, 1000 ADSL UP) Jeg deler ADSL'en med min mor, så vi bruker en Compaq 10BASE-T HUB 1110, pluss at jeg bruker en kabel som er kanskje totalt 20m lang med en CAT. 5 Inline Coupler sjøt som kobler to kabler sammen så kablen når min PC. Programvare: Telenor Online ADSL Pluss v. 3.8 (Nyeste) + Min egne eksterne ADSL tilkobling Nettverkskort: 3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) eller nVidia nForce Networking Controller (sitter på hovedkortet: Abit nForce 2 NF7-S v.2) ------------------------------------------------------------------------------ System: Operativsystem: Windows XP Pro (Norsk, SP2, fulltoppdatert) Prosessor: AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz Socket A Hovedkort: Abit nForce 2 NF7-S v.2 Socket A Minne: TwinMos 512MB PC3200 CL2.5 Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti4800SE TD8X 128MB AGP Lydkort: CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Hvet ingen noe? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hvet ingen noe? 5021130[/snapback] kan ikke skjønne at det at du noen ganger må spille uten lyd for ikke å lagge? skulle ha noe med adsl linja di å gjøre. Hvis du troe det er feil på linja kan du ringe 05000 og få dem til å teste den. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Den ene dagen kan jeg spille World of Warcraft feilfritt den andre dagen må all lyd deaktiveres for at jeg i det heletatt skal kunne få muligheten til å få spilt litt! Hva skjer når du forsøker å spille WoW med lyd på og du får problemer? En slik feil har vel som nevnt i posten over her trolig lite med ADSL-linja å gjøre. Prøv heller å reinstallere drivere for lydkortet ditt. Kan også være en tanke og forsøke en reinstall av Windows. Slike feil starter gjerne dypere ned i systemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå