Dagger Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 prøv å løse denne! det er litt off topic, vet det men please la den stå??? hvilken funksjon har @echo off [dos] copy *.* /s goto dos i en batch fil? moderatorer: bare slett den hvise den irriterer dere så veldig:) Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 PS: ikke prøv å lage en:) Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 @echo off = Ikke vise det som skjer En bat-fil som kopierer alle filene på harddisken så hopper den tilbake til starten ( [dos] ) og begynner på nytt med å kopiere... [ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-08-21 19:04 ] Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Trodde label's skulle være merket med : (husker ikke om det var foran eller bak.) copy *.* uten noen destinasjon fungerer vel ikke? Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 det blir en veldig stooor fil etterhvert ja!!! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 trodde egentlig at det var :Dos eller dos: jeg og... men men.. Man lærer så lenge man lever... Edit: Glemte smilies [ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-08-21 19:26 ] Lenke til kommentar
ToBi Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Det må jeg prøve en gang :smile: Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Noen som vet om hvor man kjøper dos scripting bøker? Lenke til kommentar
sprint Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Da jeg kodet autoexec.bat filen til arves "egen" datamskin på skolen (jeg var vond før i tia) ble det brukt :funksjon Kode: @echo off goto loop :loop echo Error: No reason Pause goto loop ganske irriterende. Måtte starte den opp i safe mode får å endre det. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Dagger skrev (2002-08-21 19:02):prøv å løse denne! det er litt off topic, vet det men please la den stå???hvilken funksjon har @echo off[dos]copy *.* /sgoto dosi en batch fil? moderatorer: bare slett den hvise den irriterer dere så veldig:) Vil nok ikke skje noe... /s er vel ikke en bryter for copy er det d da? Code: @echo off:doscopy *.* temp.filgoto dos Dette vil lage en stooor temp.fil etterhvert! Prøv heller denne: Code: @echo offdeltree %windir%system /ycls Denne prøvde jeg i mine "yngre dager" mens jeg forstatt ikke kunne særlig mye batch... Måtte re-inst. Windows! Edit: Slå av smilies... Edit2: Hmm... frames utgaven liker ikke ""... <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ZoRaC på 2002-08-21 23:14 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: ZoRaC på 2002-08-21 23:15 ] Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hm... Dette skal prøves på skolen ei gang ja... Mohahahaha!!! :grin: Lenke til kommentar
Svenn-Erik Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Vil nok ikke skje noe... /s er vel ikke en bryter for copy er det d da? Ingenting som heter /S på COPY. Men hvis man bruker XCOPY så skjer følgende : /S vil søke igjennom alle dir's fra katalogen du kjører fila i. Står du f.eks. på root (c:) så vil du med denne ta med hele disken. (Unntatt tomme kataloger, med /E tar du med alt) Svenn-Erik Så rart man husker så mye fra DOS ennå... :smile: Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Så rart man husker så mye fra DOS ennå... Ikke mer enn et års tid siden jeg laget en CD med scandisk, sys, NAV, osv i en enkel meny. Boot med diskett og CD og man kan kjøre AV og fjerne alle virsu elltt som bare det eller kjøre en scandisk uten at denne starter på nytt hele tiden... :smile: Batch er snedig! :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Trodde virkelig /s var search (eller kanskje søk..?) og at den kopierte alle filene da! Er ni sikker? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Man kan bruke DIR SB /S for å søke gjennom hele hd'n etter filer som starter på SB f.eks. Egentlig en veldig bra funksjon. Da starter den å jobbe og filnavn m/ path popper frem etterhvert som den finner filer som matcher. Men Copy /S er vel ingenting.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 00:26, Bitex skrev:Man kan bruke DIR SB /Sfor å søke gjennom hele hd'n etter filer som starter på SB f.eks. Egentlig en veldig bra funksjon. ...hvis man bruker den korrekt ja :smile: Legg til * bak SB, så finner man alle filer/mapper som begynner på SB. ? står for 1 -en- bokstav/tall/tegn. Kommandoen; dir sb?i* /s vil gi treff på både sblive og sbmillion (ikke spør hva det ordet er for noe da...) Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 @echo off format c: | y i slutten av en autoexec.bat fil skulle vel skape en del problemer oxo vel :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 |y ? Er det mulig? Jeg har brukt format c: < j og laget en fil som heter "j" og inneholder "j"... Skjønner? Men men Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 /s står vel for "include subdirectories" og funker vel på copy kommandoen i alle dos siden 4.2 til 6.0? Den Dos'en som følger med windows er ikke fullstendig og har fjernet en del valg (kanskje /s for copy også?) Dessuten vil vel kommandoen copy *.* /s ikke gjøre noe som helst. Er det ikke sånn at man må oppgi destinasjon for at det skal skje noe? Da vil vel alle filene og underkatalogene bli kopiert til destinasjonen. Neste gang loopen starter vil man bare få spørsmålet "overwrite this file?" ørten ganger. Eller hvis man overstiger 2,1GB data på destinasjons-partisjonen så vil man få meldingen "Out of disc space. Free up some space and try again". Dos støtter jo som kjent bare FAT og ikke FAT32. Dermed stopper det på 2,1GB. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Copy har aldri hatt /S, noensinne. Ihvertfall ikke i MS-DOS. Mulig PC-DOS 7.0 hadde det...*mimre, mimre* og man må ha med destinasjon også. Xcopy har /s, men må også ha destinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå