Gå til innhold

Mulig problem med igjenliggende driver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt feil navn eller hva? MACINT0SH?

Prøv noe dristig som å slette denne driveren... Hvis det er noe feil med den er det lite sansynlig at uninstall kommer til å uninstallere den..

Ellers kan du prøve å finne en oppdatert driver og installere den...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 19:53, King_mephisto skrev:

Litt feil navn eller hva? MACINT0SH?

Prøv noe dristig som å slette denne driveren... Hvis det er noe feil med den er det lite sansynlig at uninstall kommer til å uninstallere den..

Ellers kan du prøve å finne en oppdatert driver og installere den...

Så var det det problemet for å *finne* driveren for å slette den. Noe jeg ikke gjør. Så var det også det at det ikke finnes en driver som er kompatibel med XP til Easy CD Creator 3.x-serien som skapte problemet, og nå er programmet avinstallert, så det blir litt vanskelig å oppgradere det til 5.x-serien, som jeg heller ikke har.

Navnet Macint0sh har en lang historie.

Lenke til kommentar

Issue Description:

A CD-recording driver is installed that might cause stability problems, including problems shutting down and problems using a CD/DVD drive. This driver will be disabled.

This driver might have been installed by Easy CD Creator, Windows Media Player or RealJukebox. You might not be able to record CDs until you obtain compatible drivers.

Roxio, Inc. provides an update for Easy CD Creator users at the Easy CD Creator Updates Web site.

Dette er feilmeldingen jeg får angående driveren, men selv om jeg har fjernet alt jeg kan finne av programfiler som har noe med dette å gjøre klarer jeg ikke bli kvitt feilmeldinge, og derfor tydeligvis heller ikke driveren. Hjelp?

Lenke til kommentar

Et alternativ er vel å fjerne oppføringer av installasjonen fra registeret. Her kan det legge seg mye rart selv om programmet og driveren er avinstallert. Det er bl.a. av denne grunn at man ikke kan avinstallere og så reinstallere trial-versjoner av programmer, spill m.m.

Tør ikke foreslå akkurat hvor du skal gå for å fjerne dette - man bør vel ha greie på det man gjør i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Feilpostet ---> stenges og flyttes...

:wink: sorry mac, kunne ikke dy meg :wink:

(skulle ideelt sett vært postet under "programvare" kanskje? lol...)

Har du prøvd å gjøre ett søk med navnet på driveren? Det er antageligvis en entry i registret som forårsaker dette. Hvis du finner en dll fil e.l. i ett søk så slett denne.

Er det kun feilmeldingen som er problemet eller gjør det seg utslag i noe annet?

EDIT: Hvis du har Norton Systemworks/Utilities så kan du prøve å kjøre WinDoctor, men dette fungerer omtrent i ett av 100 tilfeller...er ikke noe særlig til å fikse slike problemer. Eller prøve noen registercleanere. Bruker selv en som heter Reg1Aid, og som fungerer glimrende...husker derimot ikke hvor jeg fant den :roll: kanskje tucows?

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-08-21 21:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 21:34, RogueFreak skrev:

Feilpostet ---> stenges og flyttes...

:wink: sorry mac, kunne ikke dy meg :wink:

(skulle ideelt sett vært postet under "programvare" kanskje? lol...)

Jeg ser ikke hvorfor denne meldingen skal være feilpostet.

Quote:

Har du prøvd å gjøre ett søk med navnet på driveren? Det er antageligvis en entry i registret som forårsaker dette. Hvis du finner en dll fil e.l. i ett søk så slett denne.

Er det kun feilmeldingen som er problemet eller gjør det seg utslag i noe annet?

Jeg har ingen anelse om hva jeg skal søke etter.

Meldingen gir *muligens* et hav av problemer, ta en kikk her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=48272&forum=25

Quote:

EDIT: Hvis du har Norton Systemworks/Utilities så kan du prøve å kjøre WinDoctor, men dette fungerer omtrent i ett av 100 tilfeller...er ikke noe særlig til å fikse slike problemer. Eller prøve noen registercleanere. Bruker selv en som heter Reg1Aid, og som fungerer glimrende...husker derimot ikke hvor jeg fant den
:roll:
kanskje tucows?

Jeg fant programmet etter et kjapt google søk, jeg skal teste det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...