Spiritas Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Først vil jeg si hei til alle som er her på forumet da dette er mitt første innlegg her. Så over til problemet mitt. Kjøpte en ny maskin på Torsdagen som var og la inn alt på maskina, men det stoppet opp på 1 sted og det var når jeg skulle lage en "Nvidia RAID driver disk" da jeg ikke har diskettstasjon. Etter hva jeg har skjønt (?) så er denne disken for å unlocke avanserte biosinnstillinger så hadde vel vært greit å fått inn. Ser når jeg starter opp maskinen min så laster den opp minnet mitt i 200mhz, 128 bit dual mode noe som jeg er litt usikker på om er riktig. Vet minnet har 400Mhz så lurte på om dette var riktig. Jeg er ikke så dreven på data som dere sikkert skjønner, bruker den for det meste til spill så bær med meg hvis jeg ikke skjønner alt på 1 gang. =) Noen av problemene jeg har merket er at jeg ikke kommer inn på Everquest 2 pga en feilmelding med directx. En annen gang så stoppet pc'en når jeg prøvde å kjøre en benchmark test på 3dmark05. Så inatt klikket maskinen min mens jeg spilte Star wars galaxies. Som jeg har lagt merke til på de 2 sistnevnte så var det på eksplosjonslignende scener dette skjedde. Så nå sitter jeg her og føler jeg har en bra maskin, men dog så får jeg den ikke til å fungere ordentlig. Litt forkortet; Må jeg kjøpe en diskettstasjon for å få inn Nvidia RAID driveren? Eventuelt hvordan kan jeg legge inn driveren foruten diskettstajon. Skal Ram'n starte opp med kun 200mhz? Vil kanskje det andre løse seg når jeg får innstallert RAID driveren? Vet det ble litt rotete utfylt men setter stor pris på all hjelp jeg kan få her. Litt om min data AMD athlon 64 3700 2,21ghz 3gb ram Gainward 7800 GT XP home edition HK: A8NE-FM (Asus) Endret 17. oktober 2005 av Spiritas Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 hei Synd at du skal ha problemer med en helt ny PC (og det er helt klart gode spesifikasjoner, så pc'n skulle duge den). Har du 2 Hardisker som du vil kjøre i RAID? Viss ikke, tror jeg ikke det skal være nødvendig å installere den drivern. 200mhz, 128 bit dual mode Tror det er korrekt, uten at jeg er noen expert på området. Mulig en Bios oppdatering av Hovedkortet kan løse problemet ditt da, verd å sjekke iallefall. Evt. installere de nyeste driverne for skjermkortet ditt(men det går jeg egentlig utifra at du alt har gjort ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå