Gå til innhold

Når kommer Nano-konkurentene?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en mp3-spiller, men har ett "pris/plass/størrelse/funksjoner-problem". iPod Nano er jo lekker, med sin minimale størrelse, fargeskjerm, joggesikker og store flash-minne, men det er liksom litt for lite med 4GB. Jeg liker heller ikke det at du MÅ bruke iTunes og at den ikke kommer opp som partisjon/kan brukes som ekstern harddisk.

Så bør jeg kjøpe en hd-spiller nå? Eller vente på at andre store flash-spillere skal komme på markedet? Hvor lang tid vil dette ta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iPod kommer jo opp som en partisjonm, men musikken må du bruke itunes på.

5020361[/snapback]

Så den kommer opp som en partisjon, det var jo et pluss!

Sleek så jo stilig ut, men hvis jeg først skal ha en så stor (fysisk i lomma) hd-spiller vil jeg ha en mere avansert en, med feks mic inn, fargeskjerm , video?, flere formater (bla flac)...

Men er den noen som har hørt/lest noe om noen andre produsenter som lager/skal lage flash-spillere på over 1gb? Apple kan da ikke være alene på dette for evig...

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha en flash-basert spiller, kan du jo slå sammen mp3 spilleren og mobilen din. Feks. SE W800i eller W900i (den siste med 3G, men har ikke kommet ut ennå). De støtter Memory Stick PRO Duo, som idag kommer i 2GB størrelser, men som iløpet av ikke altfor lang tid kommer i 4GB. Til disse kan du jo kjøpe flere kort og bytte disse "on-the-fly" dersom du vil.

Ulempen er kanskje prisen...

Lenke til kommentar

Har sett på H320, men det er ingen norske nettbutikker som har den inne, og det virker ikke som om de får den inn heller. Uansett er den for stor (og dem tar ikke flac heller).

Det som er virklelig bra med H320 er at den er så enkel å overføre til, det følger ikke med noen cd i det hele tatt! Du bare drar musikken og filene over på den og så utfører du et skan på spilleren for å lage index med artist, album, osv ut ifra tagene. Hvorfor kan ikke alle spillere være sånn?

W900i så herlig ut! Det er noe å tenke på (vente på?), trenger jo egentlig ny mobil óg (har en gammel SE T310).

Lenke til kommentar
Har sett på H320, men det er ingen norske nettbutikker som har den inne, og det virker ikke som om de får den inn heller. Uansett er den for stor (og dem tar ikke flac heller).

Det som er virklelig bra med H320 er at den er så enkel å overføre til, det følger ikke med noen cd i det hele tatt! Du bare drar musikken og filene over på den og så utfører du et skan på spilleren for å lage index med artist, album, osv ut ifra tagene. Hvorfor kan ikke alle spillere være sånn?

W900i så herlig ut! Det er noe å tenke på (vente på?), trenger jo egentlig ny mobil óg (har en gammel SE T310).

5024098[/snapback]

iAUDIO X5 spiller Flac formatet. Du kan også se på video, og koble til digitalkamera for overføring av bilder (ikke alle støttes, men stadig fler med firmwareoppgraderinger).

Leveres med 20- og 30GB harddisk. 60GB forventes rundt mars neste år. Spilleren er også kjent for meget god lydkvalitet. Fikk 9 av 10 i bladet M3 (Sverige) som eneste mp3 spiller hittil.

Mvh

Einar

www.vostok.no

Endret av Vostok.no
Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt x5 her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=154468

:)

5047919[/snapback]

:D På Hi-Fi-klubben har de den til 2 698,-, og da slipper du porto og venting!

Men jeg har så lyst på flash-spiller! Mindre, tåler masse, ny teknologi osv! Men de er så små, bare 1gb på ikke-apple, og nano kommer heller ikke med mer enn 4gb.

Det må da komme konkurenter til nano snart(!), har mest lyst til å vente på de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...