Gå til innhold

Dekkskifte - Et stort problem for det norske folk?


vitamin2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tja, nå er det jo dette med definisjoner da... dekk er jo selve gummien som sitter på felgen, vil anta at det er hjulskift du mener. Dekkskift er desverre en ganske slitsom affære å få til hjemme i garasjen, siden de færreste har det rette utstyret for å gjøre jobben  :tease:

 

(måtte bare) :p

5019162[/snapback]

 

 

Vil vel kalle det dekkskifte siden det hovedsaklig er dekket som skiftes....samme felg kan du jo ha.

 

Alt utstyret du trenger følger jo med på bilen da :)

Lenke til kommentar

Jeg har en løsning på problemene: vær jente!

 

Kompisen min kommer bort etterpå for å hjelpe meg å bytte sikringer og bremse-lys etterpå. Jeg klarer alt dette selv, men det er så mye greiere å kjøpe en kake på meny og få noen andre til å gjøre det. :D

 

Gruer meg til å bytte til vinter-dekk. Felgene er gjennomrustne, så jeg må kjøre til hoggeren og finne nye, og få bytta over dekka.

Lenke til kommentar

Peugot / Mercedes-forhandleren skiftet dekk og sjekket trykk og mønsterdybde og all den driten der for 250,-. Fikk med kost, isskrape og spyleveske også. Fikk også byttet ut sikkerhetsboltene til vanlige bolter. Er ikke så mye å betale egentlig, men er litt greiere å ta det selv. Minner meg på at jeg ikke rakk å sjekke dekktrykk i den andre bilen vår etter at jeg skifta. Håper de er greie ...

Lenke til kommentar
Hvis man styrer arbeidsstiden sin selv og alltid har arbeid som kan gjøres da..

5049199[/snapback]

Da har man bare noe noen få har ...

 

Jeg kjenner hvertfall ingen som har så mye arbeid på jobb at de jobber og reiser hele dagen .. Alle jeg kjenner som jobber har greit med fritid, og ville garantert fått plass til et dekkskift i timeplanen sin iløpet av et par dager ;)

Lenke til kommentar

Skifte dekk på en Golf 5:

 

Ta av mutterhetter - Løsne bolter - Jekke bil - Ta av bolter og sikkerhetsbolt - Ta av sommerdekk - Sette på vinterdekk - Skru i boltene med fingrene til de er fast - Jekke ned bil - Stramme boltene - Sett på hjulkapsel. Gjenta 3 ganger.

 

Tok lappen for 2 uker siden og tok på meg jobben å skifte til vinterdekk i går som resulterte i en times arbeid for en som ikke har gjort dette før. Vanskeligere er det ikke.

 

Greit nok at de late og frøkner bruker verksteder til slikt. De må jo ikke skitne seg ut, stakkar! :p

Lenke til kommentar
Skifte dekk på en Golf 5:

Ta av mutterhetter - Løsne bolter - Jekke bil - Ta av bolter og sikkerhetsbolt - Ta av sommerdekk - Sette på vinterdekk - Skru i boltene med fingrene til de er fast - Jekke ned bil - Stramme boltene - Sett på hjulkapsel. Gjenta 3 ganger.

5052480[/snapback]

Jeg pleier å skru boltene temmelig godt fast med hjulkryss før jeg jekker helt ned (ellers er det nøyaktig samme fremgangsmåte på bilene her). :shrug:
Lenke til kommentar
Skifte dekk på en Golf 5:

Ta av mutterhetter - Løsne bolter - Jekke bil - Ta av bolter og sikkerhetsbolt - Ta av sommerdekk - Sette på vinterdekk - Skru i boltene med fingrene til de er fast - Jekke ned bil - Stramme boltene - Sett på hjulkapsel. Gjenta 3 ganger.

5052480[/snapback]

Jeg pleier å skru boltene temmelig godt fast med hjulkryss før jeg jekker helt ned (ellers er det nøyaktig samme fremgangsmåte på bilene her). :shrug:

5054722[/snapback]

 

Godt mulig jeg roter litt med rekkefølgen, men kun med de du nevnte. Var litt usikker da jeg skrev innlegget, men jeg lot det være. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...