Gå til innhold

Dekkskifte - Et stort problem for det norske folk?


vitamin2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor klarer så mange mennesker ikke å bytte dekkene selv når det ikke tar mer enn 30 - 45 min ?

 

Er det latskap eller er bil kompliserte greier  ?

5019035[/snapback]

Tror det kommer av at folk først og fremst ikke aner hvordan det gjøres (selv om en kjapp titt i "manualen" som følger med bilen løser det problemet) og at de helst ikke vil ødelegger bilen av det.

 

Selv skifter jeg selvsagt hjulene selv. Noe annet hadde vært dumt.

Lenke til kommentar
Jeg ville nok bedt en bensinstasjonkar om å gjøre det. Skitne til fingrene med sånn tull? :no:

5019453[/snapback]

Men så var det som Hanne sa da, hva gjør du da? Lener deg mot din trofaste mobiltelefon og tar tiden til hjelp?

Skammelig..

5019652[/snapback]

 

Jeg kjører aldri ut i marka. Problem solved.

Lenke til kommentar

Tja.. det kan jo være slitsomt å jekke opp bilen da.. Kanskje de ikke har jekk?

 

Men nå er mange av jekkene som følger med bilene nå til dags fantastisk dårlige og kronglete. Så er neste forståelig at enkelte gjør det på en stasjon. But then again, så koster jo ikke garasjejekk mer enn noen hundrelapper....

Lenke til kommentar

Selv skifter jeg dekkene mine av en helt annen grunn, nemlig paranoia.

 

Mine erfaringer fra verksteder er at de generelt behandler biler dårlig.

Så skal jeg overlate mitt viktigste utstyr for transport til en uinteressert gærning eller gjøre det selv og samtidig sjekke at dekket er ok (slitasje, skader og rust under bilen) ? Tror det er best å gjøre det selv.

 

Vet om folk som har tatt dette enda lenger; når bilen står på service er de tilstedet på verkstedet hele dagen. Det synes jeg er å gå folk lang.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Jeg ville nok bedt en bensinstasjonkar om å gjøre det. Skitne til fingrene med sånn tull? :no:

5019453[/snapback]

http://www.origami-club.com/color/pink/image/pink.gif

5022308[/snapback]

 

 

Pfft, kom tilbake når du er gammel nok til å kjøre bil. :)

 

Jeg kjører forresten minimalt med bil. Trenger ikke bil når man bor i en storby, foretrekker kollektivtrafikk evt sykkel/føttene.

Lenke til kommentar

Huff, kollektivtrafikk er det verste.. Bor i byen selv, men unngår det så langt jeg kan.. Noe som ikke er mye, siden bilen står igjen i garasjen hjemme :p Men men..

 

Men nå er mange av jekkene som følger med bilene nå til dags fantastisk dårlige og kronglete.

 

Enig! Herre jemin, så mye rart.. Foretrekker den gode gamle jeg har på 240en min.. Enklere og bedre jekk har jeg aldri sett! Med unntak av de gode verksteds-jekkene da.. Eller garasjejekk som du kalte de :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...