knaill Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Hei For en stund siden kom det en nyhet på hw.no om en agp-pcie-bro, slik at folk med agp-kort kunne bruke disse på pcie-hovedkort. Jeg kjøpte for ikke alt for lenge siden et x800xt pe agp, men tenker på å oppgradere om ikke alt for lenge (kanskje til neste år?). Det er da naturlig å kjøpe et pcie-hovedkort og evt et R520-skjermkort. Samtidig vil det da være bortkastet å ha brukt så mye penger på skjemkort som ikke kan brukes på det nye hovedkortet. Ikke er bruktsalgsverdien på denne generasjonen skjermkort særlig høy heller. Så det jeg lurer på, er om det teknisk vil være mulig å brukt en slik agp-pcie-bro til å kjøre mitt nåværende skjemkort sammen med et R520-kort på et crossfire-hovedkort? Eller må kortene være "native" pcie for at det skal kunne fungere? Edit: Skrivefiel Endret 17. oktober 2005 av qez Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg kan garantere deg at Crossfire eller SLI aldri kommer til å fungere med AGP kort... Det kommer heller aldri til å komme noen slik "bru" som er tilgjenglig for sluttbruker heller. Det som finnes idag er ATi sin "Ritari" PCIe -> AGP bru, og nVidia sin "BR2 HSI" AGP<->PCIe bru, men disse må spesialtilpasses på de enkelte kortene (som foreksempel på GeForce 6600GT AGP) Ifølge ATi kommer forresten heller ikke R520 i AGP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå