Gå til innhold

Acer TM 3004WTMi - Partisjoner - NTFS/FAT32

chrizz

Anbefalte innlegg

Hei!

Var akkurat å hentet min Acer TM 3004WTMi på Posten.

Maskinen kommer med FAT32 harddisk og partisjoner. Den holder på å konfigurere seg av seg selv for øyeblikket... :hmm:

Hva er anbefalt i forhold til hvor store, og hva, man har på de forskjellige partisjonene?

Jeg har hørt at NTFS formatet er best.

Hvordan går jeg fram for å endre på dette. Tenkte egentlig å ha 100 GB (hele harddisken) i NTFS formatet og med kun én partisjon. Vil dette være å anbefale? :cool:

Antar at dette er noe man bør gjøre før man begynner å installere og bruke pc`en..

-------

Det dukker forresten opp en irriterende boble i XP som sier at det er overspenning på en hub port eller no...Den gir meg muligheten til å tilbakestille, men den vil ikke gi seg. Noen som kjenner til dette? :thumbup:

-------

MVH

Christian

Endret av chrizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NTFS er nok mer stabilt enn FAT32. Imidlertid ville jeg vært forsiktig med begynne å tukle med dette så lenge du har garanti på PC'n med mindre du er 100 % sikker på hva du gjør.

Bl.a. ligger operativsystemet på en egen partisjon. Hvis du roter til alt må du regne med å betale for å få den opp å gå igjen hvis du ikke klarer det selv.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte min Asus W5a så var det FAT32 filsystem instalert. Men jeg hadde en snarvei på skrivebordet til en ntfs converter. Så jeg gjorde dem om til NTFS med en gang. DU skal kunne gjøre dette uten av det går utover garantien til din pc spør du meg. Søk på ntfs converter og da finner du sikkert noe.

Lenke til kommentar

det dukker opp en feilmelding fra oppgavelinjen i windows hele tiden som sier;

En USB-enhet har oversteget strømgrensen på hubporten. Klikk denne meldingen for å få hjelp til å løse problemet.

Jeg trykke på den...og da kommer det opp et vindu som heter "Strømsvingning på hubport"

En USB-enhet har overskredet strømtilførselsgrensen til hubporten. Du bør koble fra enheten.

Enheten vises i fet skrift.

Så er det ut ifra USB Root Hub (8 porter) en "ukjent USB-enhet" med spørsmålstegn logo. Den gir meg 2 muligheter;

Enten å tilbakestille eller lukke enheten.

Uansett hva så dukker den opp igjen. Enten noe er koblet til (iPod osv) eller ikke.

Er det iPoden som utløser dette varige problemet?

Takk for tilbakemelding, da dette er forferderlig :no: irriterende!

christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...