anders-j Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe et digital kamera, og fant et på psdata.no til 1188,- Det heter "Canon Digital Camera EOS 3000V Nordic/NL", og da lurer jeg på om det er et bra kamera for nybegynnere? 1,5 bilder i sekundet er jo egentlig rakst nok for meg, så lenge det lagrer bildene raskt =P Lenke til kommentar
amaril Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Dette er ett helt greit nybegyner kamera, men det er IKKE DIGITAL Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Dette er ett helt greit nybegyner kamera, men det er IKKE DIGITAL 5018954[/snapback] Uff, så mye feil det ble i dag ingen som kan flytte det til rett plass? eller skal jeg bare poste på nytt i "Filmbaserte fotoapparater" ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Flyttes til filmbasert. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Takk. Er det noen som kan si hva som er bra og dårlig med kameraet? Jeg syns det er et fint kamera, har ikke så mye peiling på specs på kamera så der trenger jeg sikkert litt hjelp. Her er forresten linken: http://www.psdata.no/ps.asp?it=113934&mlevel=080100 1. Går det ann å bytte objektiv? 2. Hva betyr: Eksponeringsområde: 1/2000 sek - 30 sek? 3. Hva betyr: Multi-eksponering: 9 eksponeringer per bilde Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Bare et lite spørsmål: Hvorfor vil du ha dette kameraet når du sier i første post at du ønsker et digitalkamera? Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) vell, jeg trodde faktisk at det kameraet var et digitalt og for det andre, speilrefleks kamera er ikke så forskjellig fra digital kompakt, bortsett fra at det er bedre på noen områder. Men ok, jeg vil ha et speilrefleks kamera som er billig, og da fant jeg det kameraet til 1188,- hmm, det må vel ikke sendes til fremkalling? hvis jeg må sende filmene til fremkalling så er det kameraet uaktuelt.. Endret 17. oktober 2005 av anders-j Lenke til kommentar
synsing Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) For å få sett på bildene må du sende/levere inn filmen til en fotobutikk. Kjøpe film og fremkalle koster ganske mye. Så har du pengene - kjøp et digialt speilrefleks! Nikon D50 får du til 5-6 tusen m/linse, og det er et av de billigste For å svare på spm dine: 1. Går det ann å bytte objektiv? Ja! 2. Hva betyr: Eksponeringsområde: 1/2000 sek - 30 sek? Det betyr at lukkeren (mekanismen som åpner seg slik at lys kommer inn på filmen/bildesensoren (digitalt)) kan stå åpen i ett totusendels sekund (som er korteste) eller i tredve sekunder (som er lengste). 3. Hva betyr: Multi-eksponering: 9 eksponeringer per bilde Er ikke sikker Endret 17. oktober 2005 av firstperson Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 ok, men da ble den drømmen knust.. trodde det var et speilrefleks kamera med minnebrikke. og trodde dere mente med filmbaserte fotoapparater at det var video vennlig.. jaja Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg for min del må si det at jeg syns det er litt tvilsomt av psdata å selge dette med Canon Digital Camera i overskriften sånn som dette - og sortert under kategorien "digitale kameraer" i web-shoppen - hvis man er skikkelig grønn innen foto er det fort gjort å gå på den smellen selv om det står "35 mm kameraformat" i spesifikasjonene. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 trodde dere mente med filmbaserte fotoapparater at det var video vennlig.. 5019709[/snapback] Hittil er alle digitale speilreflekskameraer uten noen form for videofunksjon. Så filmbaserte speilreflekser er kameraer som bruker vanlig 35mm film som må fremkalles. Og jeg reagerte også på PS Data sin fremstilling... først er det ille nok at det står under digitalkamera... og så at det står Canon Digital Camera EOS 3000V Nordic/NL? Kanskje jeg skulle bestille ett på pur f... - og så klage til PS når jeg "finner" ut at det ikke er digitalt alikevel? Forlange og få ett dslr til samme pris, hvis ikke flyr jeg til "TV2 hjelper deg"... ...vel kanskje ikke... men da hadde PS garantert gjort om litt på tekst og plassering tror jeg! Lenke til kommentar
amaril Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har sendt mail til psdata om feilen så får se va som skjer. Lenke til kommentar
amaril Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 svar jeg fikk på mail fra PS : Jo det er det. Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera. Har kun hentet info fra Canon selv. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera.5029277[/snapback] Pr. dags dato inneholder alle digitale speilreflekskameraer fra Canon en D i produktnavnet, ref. http://www.canon.com/camera-museum/camera/...igi/f_eos.html: EOS DCS3 EOS DCS1 EOS D2000 EOS D6000 EOS D30 EOS-1D EOS D60 EOS-1Ds EOS 10D EOS 300D = EOS Kiss Digital = EOS DIGITAL REBEL EOS-1D Mark II EOS 20D EOS-1Ds Mark II EOS 20Da [Japan] EOS 350D = EOS Kiss Digital N = EOS DIGITAL REBEL XT EOS-1D Mark II N EOS 5D Videre info om EOS 3000V: http://www.canon.no/for_home/product_finde...3000v/index.asp Denne ligger under "Hjem > For privat bruk > Søk etter Produkter > Filmbaserte SLR kameraer > EOS 3000V" og er således ikke ett digitalt speilrefleks! Lenke til kommentar
olemm Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 svar jeg fikk på mail fra PS : Jo det er det. Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera. Har kun hentet info fra Canon selv. 5029277[/snapback] Fikk du dette som svar fra dataselskapet?? !!! Har så sansen for bedrifter som benytter seg av håndteringsstrategien "total benektelse": Ikke digitalt? åneidu... dette er så digitalt atte... Lenke til kommentar
synsing Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 svar jeg fikk på mail fra PS : Jo det er det. Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera. Har kun hentet info fra Canon selv. 5029277[/snapback] Fikk du dette som svar fra dataselskapet?? ! Har så sansen for bedrifter som benytter seg av håndteringsstrategien "total benektelse": Ikke digitalt? åneidu... dette er så digitalt atte... 5030134[/snapback] Nå skal vi være klare over at kameraet har LCD-skjerm ( ) Har du sendt mail tilbake og sagt fra? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Nå skal vi være klare over at kameraet har LCD-skjerm 5030284[/snapback] Og kanskje "digital" film? Tull av PSData Lenke til kommentar
amaril Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ja. Har sendt mail om at det ikke er digital, men film kamera. Får se hva de svarer. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det går fint an å bruke minnebrikker, det er bare å lime de fast foran linsen. Når det er fullt så gnir du bare kortet over skjermen et kvarters tid så er bildene overført Men man kan ha mye moro med et filmbasert kamera også. Fotolabo driver jo og framkaller film til en femtilapp for 36 bilder, så spesielt dyrt er det heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå