Gå til innhold

Canon Digital Camera EOS 3000V Nordic/NL ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å kjøpe et digital kamera, og fant et på psdata.no til 1188,-

Det heter "Canon Digital Camera EOS 3000V Nordic/NL", og da lurer jeg på om det er et bra kamera for nybegynnere?

1,5 bilder i sekundet er jo egentlig rakst nok for meg, så lenge det lagrer bildene raskt =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk.

Er det noen som kan si hva som er bra og dårlig med kameraet?

Jeg syns det er et fint kamera, har ikke så mye peiling på specs på kamera så der trenger jeg sikkert litt hjelp.

Her er forresten linken: http://www.psdata.no/ps.asp?it=113934&mlevel=080100

1. Går det ann å bytte objektiv?

2. Hva betyr: Eksponeringsområde: 1/2000 sek - 30 sek?

3. Hva betyr: Multi-eksponering: 9 eksponeringer per bilde

Lenke til kommentar

vell, jeg trodde faktisk at det kameraet var et digitalt :p

og for det andre, speilrefleks kamera er ikke så forskjellig fra digital kompakt, bortsett fra at det er bedre på noen områder.

Men ok, jeg vil ha et speilrefleks kamera som er billig, og da fant jeg det kameraet til 1188,-

hmm, det må vel ikke sendes til fremkalling?

hvis jeg må sende filmene til fremkalling så er det kameraet uaktuelt..

Endret av anders-j
Lenke til kommentar

For å få sett på bildene må du sende/levere inn filmen til en fotobutikk. Kjøpe film og fremkalle koster ganske mye. Så har du pengene - kjøp et digialt speilrefleks! Nikon D50 får du til 5-6 tusen m/linse, og det er et av de billigste

For å svare på spm dine:

1. Går det ann å bytte objektiv?

Ja! :thumbup:

2. Hva betyr: Eksponeringsområde: 1/2000 sek - 30 sek?

Det betyr at lukkeren (mekanismen som åpner seg slik at lys kommer inn på filmen/bildesensoren (digitalt)) kan stå åpen i ett totusendels sekund (som er korteste) eller i tredve sekunder (som er lengste).

3. Hva betyr: Multi-eksponering: 9 eksponeringer per bilde

Er ikke sikker :ohmy:

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Jeg for min del må si det at jeg syns det er litt tvilsomt av psdata å selge dette med Canon Digital Camera i overskriften sånn som dette - og sortert under kategorien "digitale kameraer" i web-shoppen - hvis man er skikkelig grønn innen foto er det fort gjort å gå på den smellen selv om det står "35 mm kameraformat" i spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
trodde dere mente med filmbaserte fotoapparater at det var video vennlig..

5019709[/snapback]

Hittil er alle digitale speilreflekskameraer uten noen form for videofunksjon. Så filmbaserte speilreflekser er kameraer som bruker vanlig 35mm film som må fremkalles.

Og jeg reagerte også på PS Data sin fremstilling... først er det ille nok at det står under digitalkamera... og så at det står Canon Digital Camera EOS 3000V Nordic/NL? :ohmy:

Kanskje jeg skulle bestille ett på pur f... - og så klage til PS når jeg "finner" ut at det ikke er digitalt alikevel? Forlange og få ett dslr til samme pris, hvis ikke flyr jeg til "TV2 hjelper deg"... :tease:

...vel kanskje ikke... men da hadde PS garantert gjort om litt på tekst og plassering tror jeg!

Lenke til kommentar
Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera.

5029277[/snapback]

Pr. dags dato inneholder alle digitale speilreflekskameraer fra Canon en D i produktnavnet, ref. http://www.canon.com/camera-museum/camera/...igi/f_eos.html:

EOS DCS3

EOS DCS1

EOS D2000

EOS D6000

EOS D30

EOS-1D

EOS D60

EOS-1Ds

EOS 10D

EOS 300D = EOS Kiss Digital = EOS DIGITAL REBEL

EOS-1D Mark II

EOS 20D

EOS-1Ds Mark II

EOS 20Da [Japan]

EOS 350D = EOS Kiss Digital N = EOS DIGITAL REBEL XT

EOS-1D Mark II N

EOS 5D

Videre info om EOS 3000V:

http://www.canon.no/for_home/product_finde...3000v/index.asp

Denne ligger under "Hjem > For privat bruk > Søk etter Produkter > Filmbaserte SLR kameraer > EOS 3000V"

og er således ikke ett digitalt speilrefleks!

Lenke til kommentar
svar jeg fikk på mail fra PS :

Jo det er det. Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera.

Har kun hentet info fra Canon selv.

5029277[/snapback]

Fikk du dette som svar fra dataselskapet??

!!! :)

Har så sansen for bedrifter som benytter seg av håndteringsstrategien "total benektelse": Ikke digitalt? åneidu... dette er så digitalt atte... :lol:

Lenke til kommentar
svar jeg fikk på mail fra PS :

Jo det er det. Hva er det som tilsier at det ikke er et digital kamera.

Har kun hentet info fra Canon selv.

5029277[/snapback]

Fikk du dette som svar fra dataselskapet??

! :)

Har så sansen for bedrifter som benytter seg av håndteringsstrategien "total benektelse": Ikke digitalt? åneidu... dette er så digitalt atte... :lol:

5030134[/snapback]

Nå skal vi være klare over at kameraet har LCD-skjerm

( :p )

Har du sendt mail tilbake og sagt fra?

Lenke til kommentar

Det går fint an å bruke minnebrikker, det er bare å lime de fast foran linsen. Når det er fullt så gnir du bare kortet over skjermen et kvarters tid så er bildene overført :D

Men man kan ha mye moro med et filmbasert kamera også. Fotolabo driver jo og framkaller film til en femtilapp for 36 bilder, så spesielt dyrt er det heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...