Black Star Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Postet følgende melding tidligere i dag, men den ble stengt på grunn av feilposting. Jeg hadde postet den i denne kategorien, men fikk beskjed om at den skulle være i topic "Overklokking" eller "Casemods, for deg som er ute etter alt annet enn kjedelige grå kabinetter". Jeg skal ikke ha ett kulere kabinett (mitt er grått og kjedelig som f***) ved å gjøre det som står i posten under (det kan faktisk bli styggere), jeg skal heller ikke overklokke. Ber derfor om at posten forblir i denne kategorien. Den passer rett og slett ikke i den topicen som moderatoren foreslo. Greit, mulig den burde vært i casemods, men da bør topicbeskrivelsen endres betraktelig. Synes ikke posten min bør stenges på grunn av moderatorenes dårlige topicbeskrivelser. MODERATORER : Ta det som en lekse, og ikke steng denne posten igjen. Takk! Her er originalposten : ----------------------------------------------------- Jeg har ett Aopen maxi-tower med plass til tre kabinettvifter, en i forkant og to i bakkant. Der jeg kan feste viftene er det en ganske grov "grill" slik at jeg føler mye av luftstrømmen blir hindret. Hva trenger jeg for å skjære ut ett større hull i kabinettet, slik at luftstrømmen ikke blir hindret på vei ut/inn? Er det i det hele tatt en god idé å skjære hull? Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Tror nok du godt kan la være... Du får nok en grei nok gjennomstrømning, fordet. Dette her er vel også bare for å hjelpe PSU-viften littegrann. Tror faktisk at det kommer til å støye litt mindre også, om du lar være. For når du struper foran en vifte, og skaper ett over/under-trykk, blir det tyngre for viften å gå rundt. Og da bråker den også litt mindre. Kanskje bare marginalt, men likevel... Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 En stikksag med sagblad for jern kanskje... Jeg tror det burde gå greit da, og det er noe å tjene på å sage bort denne grove grillen som sitter der fra før ja.. Ellers så har nok moderatorne rett, beklager. For under gruppen overklokking i forumet finnes det nemlig en kategori som heter "kjøling" og det er vel her posten din egentlig budre være.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 ALT som har med modifikasjoner av kasser skal under "overklokking/case mods" selv om det ikke er for å overklokke. Blir som med hardware/programvare. Trenger ikke ha noe med hardware for at man skal poste i programvare :smile: At dette er ulogisk skal jeg ikke nekte for, men det er nå slik det skal være. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Går det ann å klippe det vekk med en avbiter? Ellers hadde en Dremel vært veldig bra her... Lenke til kommentar
tsol Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Bruk en hullsag, det gjorde jeg! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Et lite tips, men som gir et fint resultat hvis du bruker hullsag. Hullsag for du fra kr. 150,- og oppover. Skaff deg en solid type lerretstape f.eks Tesa eller lignende. Tape over der du skal bore, slik at tapen dekker over metallet der hullsagen kommer til å treffe metallet. Alle hullsager har et "pilotbor" (les styrebor) som forenkler posisjonen for hullet du skal lage. Hvis du har mulighet, så prøv å støtte oppunder kabinettplaten på baksiden med en solid kloss, slik at kabinettplaten din ligger støtt som fjell. Bor gjerne så langt igjennom til du ser det kommer trefliser. Dette har jeg selv prøvd med et vellykket resultat. Bruk for all del ikke stikksag, baugfil eller platesaks. Disse verktøyene er lite egnet til den slags arbeid hvis du er nøye på hvordan sluttresultatet skal se ut. Samme metode kan du også bruke hvis du skal ta ut hull i f.eks respatex eller materialer hvor det er fare for at det fliser seg opp i kantene. Lykke til! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 18:52, Bisarre skrev:Tror faktisk at det kommer til å støye litt mindre også, om du lar være. Nå bruker jeg Enermax vifter og Papst vifter på henholdsvis 14 og 12 db, så jeg tror ikke støy blir noe problem uansett. :smile: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 18:54, Lone*Desert-Fish skrev:Ellers så har nok moderatorne rett, beklager.For under gruppen overklokking i forumet finnes det nemlig en kategori som heter "kjøling" og det er vel her posten din egentlig budre være.. Ok. Jeg fikk beskjed om at posten skulle være i overklokking -> casemods, og der er jo topicbeskrivelsen fullstendig feil. Rart han ikke tipset meg om kjøling-topic'en. Jaja, de kan gjerne stenge posten nå, for jeg har fått de svarene jeg har lurt på. Takk alle sammen :smile: Har forøvrig installert 3 papst vifter på 12db og en Silent Twin i maskinen min i dag. Jeg har to Enermax vifter på 14db fra før. Tempen på CPU har gått fra ca. 70 grader til 55 grader på full load, og systemtemp fra ca. 42 grader på full load til 34. En enorm forbedring altså. Her er en fullstendig løsning for de som vil ha god kjøling med minimalt støynivå : 2 stk enermax vifter, 14db (disse kan byttes ut med Papst 12db vifter) som blåser den varme luften ut i bakkant, over PSU. 1 stk. papst 12db vifte som blåser luft inn fra baksiden av kabinettet rett under CPU, en papst 12db vifte som blåser luft inn fra forsiden, helt nederst samt en papst 12db vifte liggende rett under den som hjelper med å dirigere luften oppover. I tillegg har jeg altså en Silent Twin CPU kjøler fra Microplex med Artic Silver 3 kjølepasta under. I forhold til min Silent Viking kjøler og to enermax vifter (en nederst foran og en øverst bak) så har altså temperaturen gått drastisk ned. (Papst viftene, Silent Twin og kjølepasta kan kjøpes på http://www.microplex.no) Signaturen viser hardware lista mi, og ser du på den så skjønner du at det blir ganske god kjøling av denne løsningen. Jeg slet altså før med 70 grader og gjerne litt over ved full load. Nå er den på 55! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Flyttet denne til casemods da den trolig passer bedre inn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå