Gå til innhold

Siste 24 timer bug?

Anbefalte innlegg

Når man bruker 'Siste 24 timer', leser en tråd og går tilbake til 'siste 24 timer' listen ved å trykke på 'go back' i nettleseren, så søkes det på nytt etter oppdateringer i tråder. Det vil si at etter å ha lest en tråd kommer man tilbake til en oppdatert 'Siste 24 timer' liste. Det samme gjelder uansett hvilken side man er på(siste 24 timer består av flere siden med tråder). Når man går tilbake fra en tråd kommer kommer man til en oppdatert side en, eller side to, eller side tre, osv, alt ettersom på hvilken side man fant tråden. Det betyr i praksis at en tråd som i utgangspunkt var på side en, fort kan ha flyttet seg til side to når man har lest en tråd. Og en tråd som var på side to, er flyttet til side en, fordi noen har svart mens du leste en annen tråd.

Det er egentlig der problemet ligger. Hvis man leser tråder på side en, er det igrunn ikke annet enn irriterende at listen oppdateres til enhver tid. Men leser man tråder på side to og utover, kan tråder man har tenkt å lese plutselig bli borte ved at de svares på og dermed havner på første side. I tillegg vil tråder som er lest på forrige side flyttes til siden man er på fordi det kommer nye tråder øverst på side en og skyver resten av trådene nedover.

Får håpe dere skjønner hva jeg mener.

Dette gjelder Firefox 1.0.7 og ikke Opera 8.5. Opera viser 'Siste 24 timer' "korrekt".

Ørjan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

jeg har litt problemer med å forstå hva som er problemet her, i og med at siste 24 timer kun er på en side. :)

Men det at Firefox velger å oppdatere siden når du trykker tilbake er vel strengt tatt deres problem, men i den siste versonen har de etter det jeg kjenner til tatt i bruk Opera sitt system med at siden ikke oppdateres når du klikker deg bakover.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Hvorvidt siste 24 timer er på en side har variert litt. Noen ganger kommer det opp flere sider, mens andre ganger har det kun vært en side. I det siste har det riktignok kun vært en side.

At FF og IE velger selv å oppdatere siden når det trykkes tilbake er greit. Men i det gamle forumet kom man tilbake til den "gamle" 'siste 24 timer', selv med overnevnte nettlesere. Der ble det ikke søkt på nytt når man gikk tilbake. Mens i det nye forumet søkes det på nytt, litt avhengig av hvilken nettleser man bruker, og kommer da tilbake til en "ny" 'siste 24 timer'.

Derfor antok jeg at det var gjort en endring i det nye forumet i forhold til det gamle.

Ørjan...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...