Gå til innhold

hva gjør en controller

Anbefalte innlegg

hva gjør egentlig en controller? Jeg vet man må ha en controller mellom komponenetr som tatatur, harddisk, skjerm osv. og bussystemet,men hva gjør de egentlig? Jeg tror det har noe med interface å gjøre.

Endret av rvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan kjøpe for eksempel usb-kontollere som du setter i et pci spor så du kan koble til ekstra usb ting og da heter det kontroller for du kan jo ikke koble usb direkte til et pci spor, dette var et hint om dere forstår hva jeg mener med dettepost-78264-1129644669_thumb.jpg

Dette er en usb kontroller

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bruke google.

A device that controls the transfer of data from a computer to a peripheral device and vice versa. For example, disk drives, display screens, keyboards, and printers all require controllers. In personal computers, the controllers are often single chips. When you purchase a computer, it comes with all the necessary controllers for standard components, such as the display screen, keyboard, and disk drives. ...

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10213

Hvis du f.eks. ikke har flere kontakter til dine disker eller vil ha et raskere system anskaffer du deg en kontroller som ordner informasjonen som skal til og fra disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...