rvn Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) hva gjør egentlig en controller? Jeg vet man må ha en controller mellom komponenetr som tatatur, harddisk, skjerm osv. og bussystemet,men hva gjør de egentlig? Jeg tror det har noe med interface å gjøre. Endret 17. oktober 2005 av rvn Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 kontrolerer? har ingen aning.. aldri hørt om det Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 du kan kjøpe for eksempel usb-kontollere som du setter i et pci spor så du kan koble til ekstra usb ting og da heter det kontroller for du kan jo ikke koble usb direkte til et pci spor, dette var et hint om dere forstår hva jeg mener med dette Dette er en usb kontroller Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vet ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bruke google. A device that controls the transfer of data from a computer to a peripheral device and vice versa. For example, disk drives, display screens, keyboards, and printers all require controllers. In personal computers, the controllers are often single chips. When you purchase a computer, it comes with all the necessary controllers for standard components, such as the display screen, keyboard, and disk drives. ... http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10213 Hvis du f.eks. ikke har flere kontakter til dine disker eller vil ha et raskere system anskaffer du deg en kontroller som ordner informasjonen som skal til og fra disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå